جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نیلی

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین نیلی پور گفت: عالی ترین هدف بعثت رسول اکرم(ص) این بود، انسان‌هایی در سطح شخصیت و اندیشه رفتار و اخلاقی امیرمومنان تربیت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی نیلی پور شامگاه عید مبعث، در مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: هدف رسالت انبیا از جمله پیامبر اسلام (ص) این بود که برای بشریت بهترین‌ها را بسازند.
وی افزود: حضرت امام (ره) درباره بعثت پیامبر می‌فرمایند: رسول اکرم (ص) در صدد بودند همه انسان‌ها مانند علی‌بن‌ابیطالب (ع) شوند اما هر کس به میزان استعداد فراگیری و ظرفیتش در پذیرش پیام بعثت توانسته بر اساس رهنمودهای پیامبر (ص) بخشی از سیره معنوی و سلوک معرفتی را طی کند.
رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی اصفهان با بیان اینکه خداوند بهترین، نورانی‌ترین و کامل‌ترین انسانش را برای هدایت به بشریت معرفی کرد تاکید داشت: بعثت یکی از بزرگ‌ترین الطاف خداوند به بشریت است هرچند بشریت چه در جاهلیت مدرن امروز و چه در جهان جاهلیت اولیه نتوانست عمق این لطف الهی را بشناسد و شکرگزار آن باشد.
حجت الاسلام و المسلمین نیلی پور مهمترین اهداف بعثت پیامبر را در سه بعد اعتقادی، اخلاقی و عمل به شرع و احکام بیان کرد و گفت: در بعد اندیشه‌ای پیامبر تلاش کرد بشر خسته از بت و تاریکی‌ها را نجات دهد و به جهان‌بینی نورانی و ملکوتی برساند.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه در بعد اخلاقی هدف نفوذ در قلب انسان‌ها و ساختن شخصیت انسان‌هاست و در حقیقت پیامبر برای مکارم اخلاق برگزیده شدند اضافه کرد: هدف سوم بعثت هم آشنا کردن مردم با حقوق اجتماعی، خانوادگی، فردی و احکام مختلف دین است.
رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی اصفهان در ادامه قرآن و عترت را رهاوردهای بعثت پیامبر دانست و گفت: با نوای "اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ" در غار حرا ارتباط آسمانی با زمین و زمینیان آغاز می‌شود و حاصل این استمرار وحی بر پیامبر قرآن کریم است که امروز به‌عنوان امانت رسول خدا در دست ماست.
وی با اشاره به اینکه عترت طاهره شاگردان اول مکتب تمدن‌ساز رسول اکرم هستند افزود: اگر بخواهیم در این مسیر حرکت کنیم نگاه ما به بعثت پیامبر باید براساس قرآن و عترت باشد که قرآن را نسخه تربیت انسان و اهل بیت را مدل کامل شده انسانی بدانیم.
حجت الاسلام نیلی پور هدف بنیادین بعثت را تربیت انسان و تحول در شخصیت بشریت بیان و تاکید کرد: پیامبر قله‌ی انسانیت و مکارم اخلاق را به ما نشان داد.
استاد حوزه در ادامه ابزار تبلیغی پیامبر و موفقیت ایشان را در ابلاغ پیام الهی کلام و خطبه دانست و گفت: پیامبر اکرم با کلام و خطبه مبعوث شد و اکنون رسالت حوزوی‌ها جهاد بزرگ تبیین است.
وی با تاکید بر فعالیت جهادی و تلاش فراگیر و همیشگی و خستگی‌ناپذیر برای تبیین دین اسلام افزود: بعثت رسول اکرم تربیت محور بود و باید با ابزار تبلیغ پیامبر یعنی کلام و بیان بتوانیم حقایق دین را تبلیغ کنیم و از مروجان عملی مکتب اسلام باشیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha