شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کلیسا

حوزه/ کاردینال ساندری با اشاره به اینکه اگر اعتقاد به خدا وجود نداشته باشد برادری معنا و مفهوم خودش را از دست می‌دهد افزود: به همین خاطر است که ما درها و پنجره‌های کلیسا را بخصوص در این برهه از زمان بر روی همه ادیان بخصوص برادران مسلمانمان باز گذاشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کاردینال ساندری رئیس مجمع کلیساهای شرق در وبینار رونمایی از کتاب «روابط ایران و واتیکان» نوشته پروفسور دونته سِه، که به همّت سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان و دفتر ادیان و مذاهب مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه و با ارتباط مستقیم با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد گفت: مشتاق تداوم روابط خوبی که در گذشته تاکنون داشته ایم از طریق پاپ هستیم.

وی افزود: درهای کلیساها به روی تمام انسان‌های خوش نیت باز است.

کاردینال ساندری خاطرنشان کرد: پدر مقدس یک رساله جدید با عنوان «همه با هم برادریم» را منتشر کرده اند که جمع کننده میراث پاپ فرانچسکو اسیسی است.

وی اعتقاد به جهان ابدیت را یکی از محورهای بیانیه پدر مقدس دانست و گفت: این دیالوگ با انسان‌های خوش نیت و کشورهای مختلف به ویژه کشور زیبای شما یعنی ایران ادامه دارد.

رئیس مجمع کلیساهای شرق تصریح کرد: این دیدار و ارتباطی که کلیسا دنبال می‌کند بر پایه اخوت و برادری است که خداوند به همه ما انسان‌ها داده است؛ ما به دنبال گسترش این برادری با همه دنیا هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر خدا وجود نداشته باشد مفهوم برادری معنا و مفهوم خودش را از دست می‌دهد افزود: به همین خاطر است که ما درها و پنجره‌های کلیسا را بخصوص در این برهه از زمان بر روی همه ادیان بخصوص برادران مسلمانمان باز گذاشته ایم.

کاردینال ساندری بیان داشت: کتاب روابط ایران و واتیکان بیانگر وجود رابطه کهنی بین واتیکان و ایران است؛ این کتاب در واقع نمایشگاهی از اخوت ما، گفت و گو و نرمش بین واتیکان و ایران است که به شکل به روز درآمده اما ریشه‌های کهن دارد.

وی گفت: در این کتاب تمام نامه‌های مبادله شده بین پادشاهان ایران و پاپ‌های واتیکان جمع آوری شده که حاوی پیام‌های خوب و مهمی می‌باشند.

رئیس مجمع کلیساهای شرق اظهار کرد: ما می‌توانیم تجاربمان را در موضوعات مرتبط با کرامت انسان همچون آزادی و احترام به حیات بشر از دوران جنینی گرفته تا زمان مرگ را با هم به اشتراک بگذاریم.

وی با تأکید بر اینکه همه انسان‌ها حق دارند در کمال کرامت و در آرامش زندگی کنند، عنوان داشت: باید به آزادی دینی و احترام به ادیان مختلف توجه کنیم و بدانیم که همه زیر سایه خداوند یگانه هستیم؛ این به صلح و آرامش جهانی کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha