پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
jتصاویر/ آیین رونمایی از کتاب های جدید مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات

​حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم رونمایی از سه درگاه جدید سایت ویکی پاسخ، تحولات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم را در عرصه‌های ساختاری، اهداف و عملکرد، مثبت ارزیابی نمود. ​

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در مراسم رونمایی از سه درگاه جدید سایت ویکی پاسخ تحت عنوان: امام حسین (علیه السلام)مهدویت و حکومت دینی، در جمع مدیران مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه، با اشاره به فعالیت‌های اخیر این مرکز اظهار داشت: تحولات مثبتی را در ساختار، اهداف و عملکرد مرکز مطالعات شاهد هستیم و بحمدالله این مرکز در مسیر تحقق اهداف اولیه تشکیل آن، گام بر می دارد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای فضای مجازی در جهت تحقق اهداف اسلامی خاطر نشان کرد: پیشرفت های زیادی در عرصه فضای مجازی رخ داده که باعث پیشرفت حوزه علمیه نیز گشته است. حوزه علمیه امروز با گذشته خود قابل مقایسه نیست و ظرفیت‌های فراوانی در آن به جریان در آمده است.
امام جمعه قم، تنوع بخشی در پاسخگویی، شناسایی نیازهای زمان و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود را از انتظارات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و نیاز امروز جهان در عرصه پاسخگویی به شبهات ارزیابی کرد و افزود: رسالت امروزه حوزه در راستای همان رسالت نبوی است و مصداق بارز روایت «إِنَّ اَلْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ اَلْأَنْبِیَاءِ» می‌باشد. حرکت در جهت اهداف بعثت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) منحصر به زمان خاصی نبوده و روحانیت باید این رسالت را با جدیت ادامه دهد.

وی ادامه داد: الزاما نباید در همه کارها تصدی گری کنیم؛ بلکه باید در تک تک مراکز حوزوی و مدارس علمیه سطح کشور، این انگیزه وجود داشته باشد و از ظرفیت‌های آنان استفاده شود. در زمینه ادیان و مذاهب،
آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و شبهات روز حرف‌هایی برای گفتن داریم که نیازمند تبیین و اطلاع رسانی مناسب به مردم سراسر جهان است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در پایان ضمن آرزوی موفقیت روز افزون گفت: فعالیت‌های شما که همه به صورت جهادی انجام شده است، نشان دهنده افق بلند و امیدوار کننده‌ای است که در نظر دارید که البته مورد انتظار حوزه نیز می باشد.

شایان ذکر است: در ابتدای جلسه، حجت الاسلام و المسلمین پور امینی، مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه ،گزارشی از جزئیات برنامه‌ها، اهداف و عملکرد این مرکز در حوزه‌های پاسخگویی به شبهات، روش شناسی پاسخ به شبهه، سامانه رصد، تلویزیون اینترنتی حوزه، تألیفات، دفاتر تخصصی پاسخ به شبهات و حدود ۳۰ برنامه این مرکز در عرصه پاسخ به شبهات، ارائه نمود و خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت آماده مراکز مختلف در عرصه پاسخگویی به شبهات حوزه بین الملل، مسائل اجتماعی و اعتقادات، استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha