پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه ورزقان گفت: یکی از عوامل مهم توسعه و آبادانی هر شهرستان وجود زیر ساخت ها می باشد که متأسفانه شهرستان ورزقان با این همه منابع خدادادی(مس و طلا) از لحاظ امکانات زیرساختی وضعیت نامناسبی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مهدی پورمحمد، امام جمعه ورزقان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان موضوع فرهنگ، حفظ و اعتلای جایگاه آن را مهم برشمرد و گفت: امروز قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی و از همه مهمتر حوزه فرهنگی لازمه کشور است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن به تغییر شکل جنگ فرهنگی روی آورده است ، گفت: استکبار جهانی با استفاده از شبکه های ماهواره ای ، مجازی و رسانه علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می کنند و در صدد نفوذ و تحریف مسیر آن هستند.

امام جمعه ورزقان ادامه داد: آن ها در این نبرد و هجمه فرهنگی جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند به همین دلیل ما موظف هستیم به جوانمان توجه کنیم تا هوشیاری آن‌ها نسبت به توطئه دشمن افزایش یابد.

وی در ادامه به کمبود زیرساخت های شهرستان و درخواست مجدد از استاندار جهت پاسخگویی به مطالبات مردم ورزقان نیز اشاره کرد و گفت: بارها گفته ام در بحث مطالبه گری مردم کوتاه نخواهیم آمد و این راه را ادامه خواهیم داد. وضعیت شهرستان ورزقان از نظر زیرساختی تاسف بار است و با اینکه از استاندار محترم آذربایجان شرقی جهت پاسخگویی به مطالبات به حق مردم مظلوم شهرستان دعوت کردیم ولی تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

امام جمعه ورزقان گفت: انتظار می رود جناب استاندار به درخواست مردم شهرستان ورزقان لبیک گفته و در شهرستان حضور یابند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به نبود تابلوهای فرهنگی و مذهبی در بزرگراه خواجه – ورزقان نیز اشاره کرد و گفت: قطعه های بزرگراه خواجه – ورزقان زیر ترافیک رفته ولی متاسفانه هیچ تابلوی مذهبی در کنار جاده ها نصب نگردیده است که باید پیگیری جدی شود.

وی افزود: نبود سرویس های بهداشتی بین راهی در جاده های "اهر-ورزقان و خواجه-ورزقان" و حتی در شهر ورزقان یک مشکلی جدی است که دغدغه مردم خصوصا گردشگران می باشد و باید مورد توجه قرارگیرد و متولیان این امر با عزم جدی برای حل آن اقدام نمایند.

حجت الاسلام پور محمد بر ضرورت توجه به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی تاکید کرد و افزود: با توجه به نزدیکی عید نوروز ، انتظار می رود نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) بهزیستی در اجرای رزمایش کمک مومنانه بیش از پیش تلاش کنند تا بسته های معیشتی به دست خانواده های تحت پوشش و نیازمند برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha