جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آقاتهرانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی گفت: ما محکم پای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ایستاده ایم؛ اصل این طرح لازم است اما در جزئیات آن می توان اصلاحاتی را انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش «جهاد تبیین، راهبردها، موانع و راهکارها» که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن بیان اهمیت جهاد تبیین بویژه در مورد طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: فضای مجازی در تمام کشورها دارای قوانینی است؛ در آمریکا حدود ۲۷۰ ماده قانون برای این موضوع تصویب شده است.

وی افزود: ما محکم پای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ایستاده ایم؛ اصل این طرح لازم است، اما در جزئیات آن می توان اصلاحاتی را انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: تبیین در این حوزه بسیار ضعیف است؛ دشمنان مختلفی می خواهند فضای مجازی در ایران کاملاً رها باشد تا بتوانند نقشه های خود را در این حوزه اجرایی کنند.

وی حضور حوزویان در عرصه جهاد تبیین را ضروری دانست و گفت: حوزویان می توانند در عرصه هایی همچون احیای حجاب اسلامی، صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و امر به معروف و نهی از منکر از طریق ارتباط گیری با مسئولین تصمیم گیر در نظام ایفای نقش داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی سرعت اینترنت و زیرساخت های آن افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 16
    کسانی که نگذاشتند طرح صیانت تصویب شود باید فردای قیامت به خاطر بی ایمان شدن نسل جدید جوابگو باشند حتی در هفته گذشته بایدن طرح خاصی برای محدود کردن دانش آموزان در فضای مجازی تصویب کرد بعد آیا برای ما مهم نیست که نسل آینده شیعه در این فضای شیطانی رها باشند
  • رضا IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 0
    طرح صیانت چه تصویب بشود یا نشود فرقی نمیکند چون نمیشود با فناوری جنگید بلکه راه درست تولید محتوای مفید و ارائه آن به جهانیان است و گرنه تا چند وقت دیگر همین امکان محدود کنترل هم از دست میرود روحانیت باید نیازهای جامعه را رصد کن و در قالب دین تامین کننده ی نیازها باشد این همه در این کشور صورت مسئله پاک شده دردی هم دوا شد نتیجه این کار هم ایجاد نسلی شد فاقد ارزشهای دینی اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست
    • مدیریت و شبکه ملی اطلاعات IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 2
      بحث جنگ فناوری نیست بحث مدیریت آن است. وقتی رل دست دیگریست طبعا او مدیریت می کند و به شما امکان فعالیت درست و موثر و پایا نمی دهد. تا دید پیشرفت کردید براحتی ... علاوه بر طرح صیانت و مانند آن ، ما نیازمند شبکه ملی اطلاعات هستیم.
    • به مدیریت و شبکه ملی اطلاعات IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      2 0
      جناب مدیریت و شبکه ملی اطلاعات اينايي هم كه ادعاي پشت رل نشستن دارن هم مديريت اين كار رو بلد نيستند و اينقدر اين رل رو به طرف جناح بازي و سياسي بازيشون خواهند پيچوند كه گندش در بياد.
    • غیر قابل مقایسه IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 2
      اشکالات خودیها هر چه باشه قابل مقایسه با مدیریت دشمنان و کفار حربی نیست
  • امیر GB ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 0
    به جای طرح صیانت فضای مجازی، طرح صیانت از بیت المال رو اجرا کنید تا کمتر مورد اختلاس و دستبرد قرار بگیره، وقتی که اینترنت ماهواره ای اومد چطور میخواهید جلوگیری کنید؟ یادتونه با ویدیو مبارزه می کردید؟ آخرش چی شد؟ با ماهواره مبارزه می کردید به خانه های مردم می ریختید دیش ماهواره جمع می کردید؟ جواب داد؟ اینم مثل اونا،به جای روشهای سلبی، شما هم به خودتون زحمت بدید یک چیزی بسازید،شایدم می ترسید....... ،دنیا عوض شده شماها زور بیخود می زنید
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    با سلام و احترام بر خوانندگان عزیز، نظر به این که در هر جا انسان وجود داشته باشد ، وجود نظم و قانون نیز در آنجا ضرورت دارد ، اما اگر دقت کرده باشیم ، هر قانونی هم که فاقد پشتوانه ی ایمانی و الهی باشد، انسان ها براحتی می توانند آن را دور زده و گرفتاریهائی را برای دیگران ( واز جمله خودشان اگر چه درکش نکنند ) بوجود آورند .اما برای آن که ایمان و اعتقادات دینی مردم تقویت شود لزوماََ باید مروجین و مبلغین دینی در آن جا حضور داشته باشند تا از یک طرف تبلیغات زهر آگین دشمنان شیطان صفت را خنثی کنند و از طرف دیگر با گفتار حکیمانه و لطیف و جذاب به تبیین و تبلیغ معارف دینی بپردازند و در تقویت اخلاقمداری بکوشند و الَا در غیاب انسانهای عالم و کاردان و خوشگو ، بابودن اینهمه قالتاق نیوز های داخلی و خارجی ، جذب شدن جوانان بسمت نا بسامانی ها و بی اخلاقی ها شدت بیشتری خواهد گرفت . امادر صورت حضور فعّال علماء بزرگوار است که می توانیم بگوئیم : قالتاق نیوز لزوماََ باید بَرَد به این پی __برقش پریده زیرا سوخته فیوز از وی _ارباب او ذلیل است ، شرمنده ی خلیل است _پشتیبانش علیل است ، گمان کرده جلیل است _ ____________________________________________________________________________________________ قالتاق نیوز اکنون افتاده در فشار سخت _قول داده بود ارباب بنشاند او را بر تخت _اما بچشم خود دید ارباب پست و بد بخت _در مانده و ندارد حتی بتن کند رخت _شد نا امید اما چون عقل هم ندارد _فکرش نمی رسد تا بسوی حق روی آرد _ _______________________________________________________________ قالتاق نیوز چوخ قارپوز ،میل ایلیوبدیرچوخ بوز __چون قارپوزه ئوروب دوز ، گویلارده گئورماز اولدوز . موفقیت و سربلندی خوانندگان عزیز را از خدای تعالی خواهانم . با عرض ادب و احترام ، محمد مهدی اسلامی .
  • کیوان IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    چنانم محکم بایست تا زیر پایت گیاه سبز شود. اینترنت رایگان ماهواره ای خواهیم داشت.
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      با سلام و احترام بر جناب آقا کیوان عزیز خدا حفظتان کند ، میدانید کسانی که خواسته باشند اینتر نت رایگان ماهواره ای به ما بدهند ، در راه رضای خدا نخواهند داد و عاشق چشمان و ابروان ما هم نیستند ، غیر از این است که به امید ایجاد انحراف در اذهان جوانان خام و نا آگاه ما بچنین کاری اقدام خواهند کرد تا بتوانند بر ما سیطره بیابند؟ با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    اول گیلن آماده سن گلدی گمی _مین اونا گل بو فضایه بیر دمی __ ولو بیر یولدا اولوب گئور سن ازون __یاخشی دیل باغلاما هر شیئه گوزون __بو فضاده خلقی دشمن اوینایر __ایلیور باطلی هر لحظه دایر __ کمکه مدرک آداملاردان چاغر __ بو مجازی فضانی دوزلد آغر __