پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نبی زاده ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام نبی زاده با بیان دشوار بودن آموزش امامت محله در سنین بالاتر گفت: تربیت طلاب برای امامت محله باید از ابتدای نوجوانی در دستور کار قرار بگیرد.

حجت الاسلام محمد مهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به سابقه این استان در کارهای مسجدی پرداخت و گفت: کارهای تربیتی از سال ها پیش در قالب برنامه های مسجدی در حال انجام است. بنابراین ما در سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان کارویژه و اولویت خود را مسجد قرار دادیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: در سال جدید نیز این سیاست را ادامه خواهیم داد. با کلید خوردن طرح امام محله نیز مسئولیت ما در این زمینه دو چندان شده است و با توجه به اینکه قرار است مساجد محور تحول اجتماعی باشد ما نیز همین مسیر را در سال آینده در بالغ بر ۵۰۰ مسجد دنبال می کنیم.

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته به منظور ارتقاء سطح امامان جماعت به سطح امام محله خاطرنشان کرد: اولین کاری که باید صورت بگیرد تربیت امام محله از ابتدای امر است. بدین معنی که باید طلاب از همان دوران نوجوانی برای امامت محله تربیت شوند، چراکه در سنین بالاتر این کار دشوار است. اگر بخواهیم در سنین بالاتر این ارتقاء صورت بگیرد ابتدا لازم است افق دید افراد را تغییر دهیم.

حجت الاسلام نبی زاده بیان کرد: در مرحله بعد باید دغدغه های فرد تغییر کند و سوم اینکه انگیزه امام برای پذیرش مسئولیت محله و مسائل آن تقویت شود. مهارت امام باید افزایش پیدا کند تا بتواند محله را راهبری کند. ما باید برای امام جماعت کادرسازی کنیم و موانع بر مسیر او را برای حل مسائل برطرف کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، کار تربیتی را اولویت امامان جماعت دانست و عنوان کرد: کودکی که جذب مسجد می شود و کار تربیتی روی او صورت می گیرد، در بزرگسالی در هر مسیری از حوزه و دانشگاه قدم بردارد و در هر کجای این جامعه که باشد نمی تواند غیر از سبک و روش امامت روش دیگری را برگزیند. این محصول کار تربیتی است.

وی ادامه داد: خدمات اجتماعی که توسط مسجد و امام ارائه می شود فرزند رسالت اولیه امام یعنی همان کار تربیتی است که باید اتفاق بیفتد این همان فناوری اختصاصی امامت است.

حجت الاسلام نبی زاده تصریح کرد: باید برخی از نهادهای ما به نقطه ای برسند که امام تربیت کنند و از سوی دیگر نهادها باید به کمک شبکه امامت و پای کار امام بیایند. اما تا این نقطه مطلوب فاصله داریم و نباید منتظر هیچ نهادی بمانیم. باید ظرفیت های امام پروری را اعم از افراد یا مساجد خاص را شناسایی و تقویت کنیم و وقت آن ها باید در کار تربیتی و امام پروی صرف شود و درگیر خدمات اجتماعی صرف نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن مهم دانستن مسئله معیشت امامان محله خاطرنشان کرد: نمی شود همه مسئولیت تأمین معیشت امام را به عهده یک نهاد انداخت و چه خوب است نهادهای مختلف و مردم در این امر دخیل باشند و به شکلی او را تأمین کنند که در کمک به مراجعه کنندگان دستش باز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha