دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مهدویت

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: از جمله رموز اصلی دست یابی به سعادت و کمال حقیقی، تأسی به امام زمان(عج) و توسل به آن حضرت است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که نیمه شعبان از مهم ترین و بزرگترین اعیاد شیعیان و مسلمانان و بلکه همه انسان های چشم انتظار آمدن منجی موعود است، اظهار داشت: با نگاهی اجمالی به منابع دینی و روایات اهل بیت(ع) به خوبی در می یابیم که شب و روز نیمه شعبان از چه اهمیت و فضیلت والایی برخوردار است.

وی افزود: در کلام امام رضا(ع) داریم که شب نیمه شعبان، شبی است که زمینه رهایی بسیاری از بندگان گنهکار از آتش جهنم فراهم می شود.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که دقیقاً در روز نیمه شعبان آخرین نائب خاص حضرت حجت بن الحسن(عج) یعنی جناب علی بن محمد سمری وفات می کنند و لذا چه خوب است که در این ایام به یاد نواب حضرت که از بهترین و صالح ترین بندگان خدا بوده اند، باشیم و حتی الامکان اعمالی را به نیابت از آنان بجا آوریم.

وی با بیان این که حضرت ولی عصر(عج) مظهر همه فضایل و کمالات هستند، گفت: ما اگر می خواهیم به کمال حقیقی دست یابیم، راهش تمسک به سیره اهل بیت(ع) و از جمله توسل به امام زمان (عج) است و این که به معنای واقعی کلمه سعی کنیم، زندگی ما رنگ و بوی امام زمان را به خود بگیرد.

اسلامی در خاتمه بیان داشت: بی شک یکی از وظایف اصلی شیعیان و محبان در عصر غیبت آن است که هر چه بیشتر و بهتر به معارف و آموزه های ناب مهدوی متصل شده و با این حقایق انسان ساز، انس پیدا کنند و از سویی هر کسی وظیفه خود بداند که به سهم خود با تلاش در جهت اصلاح فردی و اجتماعی، زمینه ساز ظهور حضرت بقیه الله (عج) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین افشاری IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    اللهم صلی علی محمدوآل محمدالائمه والمهدیین وسلم تسلیماکثیرا