چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسن طاهری

حوزه/ امام جمعه موقت همدان گفت: آقایان مسئول و پشت میز نشین وقتی کار نیم ساعته یک مراجعه کننده را یک هفته به تعویق می‌اندازید، بدانید که حق الناس بر گردن شما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام‌والمسلمین حسن طاهری، امام جمعه موقت همدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: مردم در ۱۲ فروردین با رأی بالا به جمهوری اسلامی به ندای امام خود لبیک گفتند.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی از همان روز اول شکل‌گیری دشمنان بسیاری پیدا کرد، گفت: با حضور جمهوری اسلامی، ابرقدرت‌ها و مستکبرین عالم احساس خطر کردند و درصدد ضربه زدن به آن بودند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی است، یادآور شد: از راه‌هایی که خداوند برای خودسازی در اختیار بشر قرار داده است، گرفتن روزه است.

وی افزود: تنها راهی که شیطان می‌تواند به انسان ورود کند، ضعف در اراده است و لذا فردی می‌تواند روزه بگیرد که اراده و عزمی قوی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از لحظه‌ لحظه‌های این ماه پر برکت، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان، انسان را با اراده می‌کند و لذا قطعا فردی که عزم و اراده قوی دارد، می‌تواند در سایر امور نیز به موفقیت دست پیدا کند.

وی با ابراز تاسف از وجود برخی مشکلات در کشور، مطرح کرد: اگر به پیروی از حکومت امیرالمومنین(ع)، حد الهی را به طور کامل در کشور جاری می‌کردیم، امروز با این حجم از مشکلات مواجه نبودیم.

این استاد حوزه علمیه با گلایه از افزایش دزدی، رشوه و کم کاری در جامعه، خاطر نشان کرد: مسئولانی که قدرت در دست دارند در هر مقام و جایگاهی، لازم است که مراقب حق‌الله و حق‌الناس باشند و در تصمیم گیری‌ها با دقت عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولی که به خوبی با مردم رفتار می‌کند، ثواب کرده است، گفت: آقایان مسئول و پشت میز نشین وقتی کار نیم ساعته یک مراجعه کننده را یک هفته به تعویق می‌اندازید، بدانید که حق الناس بر گردن شما است و حتی حقوقی که از این کار دریافت می‌کنید هم حرام است.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: مسئولان فراموش نکنند که پست‌ها و این میزها ماندنی نیست و فردای قیامت باید پاسخگوی تک تک آنها باشید و اگر خدای نکرده حقی ناحق شده باشد، خداوند حق مظلومان را از ظالمان خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به ۱۳ فروردین و حضور مردم در طبیعت، اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست و طبیعت یک وظیفه بر دوش همه ما است و لازم است که این امانت را به درستی به نسل آینده منتقل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری همچنین روز جهانی کتاب کودک را تلنگری برای خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: این روز بهانه‌ای است تا بتوانیم کودکان را از گوشی‌همراه دور کنیم و به جای آن تلاش کنیم تا با کتاب انس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha