جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدی لائینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران با محکوم کردن جنایت تکفیری در حرم رضوی گفت: سرمنشاء این جریان آمریکا و استکبار است و می خواهند جنگ بین مذاهب راه اندازی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی و رعایت حریم و حرمت ماه رمضان، اظهار داشت: همه باید به دنبال کسب تقوا باشیم و زندگی پارسایانه و بدون گناه پیشه کنیم.

وی با بیان اینکه همه دزدی‌ها، اختلاس و گناهان ناشی از بی توجهی به مرگ است، افزود: متأسفانه زندگی به مظاهر مادی و دنیای تبدیل شده است و از روزنه یاد مرگ به زندگی خود زهد و پارسایی ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با گرامیداشت ماه مبارک رمضان و لزوم بهره گیری از فیوضات و فرصت‌های طلایی معنوی، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان باید از فرصت قرآن استفاده کرد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مساجد باید پایگاه قرآنی باشند و در راستای قرآن هم افزایی داشته باشند.

وی به متولیان امور مساجد و نهادهای فرهنگی تاکید کرد تا مسئله قرآن خوانی در مساجد را جدی گیرند، گفت: مهندسی تلاوت از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است و باید تلاوت را مهندسی کرد.

الگوی خیران حضرت خدیجه (س) است

امام جمعه ساری با تسلیت به مناسبت فرارسیدن وفات حضرت خدیجه (س) از این بانوی بزرگوار به عنوان حامی بزرگ پیامبر اسلام(ص) یاد کرد و گفت: این بانوی بزرگوار حق بزرگی بر اسلام دارد.

وی با تقدیر از تلاش‌های خیران و کمک ۷۰۰ میلیارد تومانی در دوران کرونا، ادامه داد: الگوی خیران، حضرت خدیجه کبری (س) است زیرا اسلام به برکت جهاد حضرت علی (ع) و خیرات و سرمایه حضرت خدیجه رشد کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران عرفان، خضوع، خشوع حضرت خدیجه در مقابل پیامبر گرامی اسلام را قابل تقدیر دانست و سالروز شهادت آیت الله محمدباقر صدر را گرامی داشت و افزود: ایشان در حمایت از انقلاب اسلامی ایران و حضرت امام راحل سنگ تمام گذاشت.

برد جهاد تبیین با هنر بیشتر است

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: اگر هنر به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی پیوند دهیم و در خدمت دین باشد، جهاد تبیین نفوذ و برد بیشتری پیدا می‌کند و از مسئله هنر نباید غافل باشیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان ارزشی در راستای تحکیم ارزش‌ها، اظهار داشت: هنرمندان باید به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی توجه کنند و در این راستا از برخی هنرمندان گلایه داریم.

امام جمعه ساری سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی را گرامی داشت و گفت: تاریخ نشان داده اگر قطع رابطه سیاسی و تسخیر لانه جاوسی اتفاق نمی‌افتاد امروز چیزی به نام جمهوری اسلامی نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به حوادث تکفیری اظهار داشت: حمله به حوزه علمیه اهل سنت و حمله به طلاب در حرم قدس رضوی نشان می‌دهد دشمن در تلاش است تا جنگ شیعه و سنتی به راه اندازند و به اهداف خود دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی شهادت دو طلبه و روحانی مجاهد حجج الاسلام اصلانی و دارایی را گرامی داشت و گفت: متأسفانه حرمت حریم رضوی شکسته شد و برای مایه تأسف است و این جریان را محکوم می‌کنیم و نباید اجازه دهیم دشمنان فتنه بین مذاهب راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: سرچشمه فساد و فتنه‌ها آمریکا است و با صدای بلند می‌گوئیم مرگ بر آمریکا.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha