پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 1018069
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
قانع

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: پس از موضوع کرونا در بخش اعزام مبلغ امسال شاهد اعزام ۲ هزار و ۹۷۰ مبلغ به سراسر استان بودیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام حسن قانع، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، اظهار کرد: هر انسانی که عمل صالح انجام دهد و ایمان به خداوند داشته باشد به او حیات طیبه بخشیده می شود

وی در ادامه معنویت و معرفت را دو راهبرد اساسی دانست و اضافه کرد: بستر ماه مبارک رمضان یک ظرفیت بسیار عالی برای دستیابی به مولفه های حیات طیبه است، حیات طیبیه حیاتی غیر از حیات مادی بوده بلکه یک حیات معنوی است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ۲ راهبرد معنویت افزایی و معرفت محوری را در ماه مبارک رمضانراهبرد قرار داده شده است، بر اساس ماموریت هایی که سازمان دارد در حوزه گفتمان سازی دینی، اعزام مبلغ، فعالیت های قرآنی، فرق و مذاهب و مساجد فعالیت های صورت گرفته است.

حجت الاسلام قانع خاطرنشان کرد: در حوزه گفتمان سازی در واقع با همین دو راهبرد موضوع جهاد تبیین را چراغ راه قرار دادیم. همچنین به موضوع تفسیر تخصصی به صورت ویژه توجه کرده ایم، چراکه جامعه نیازمند مباحث معنوی است، در این حوزه بحث معرفت افزایی را به عنوان محور های اساسی گفتمان سازی قرار داده ایم که امیدواریم از ظرفیت قرآن استفاده ببریم.

وی همچنین اعزام مبلغ را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از موضوع کرونا در بخش اعزام مبلغ امسال شاهد اعزام ۲ هزار و ۹۷۰ مبلغ به سراسر استان بودیم که مبلغین بومی ۲ هزار و ۴۷۵ نفر بوده اند.

حجت الاسلام قانع در ادامه به فعالیت های قرآنی اشاره و عنوان کرد: پروژه فعالیت های قرآنی عمدتا به برگزاری نشست های تفسیری با محوریت آثار تفسیر آیت الله مطهری، تفسیر تسنیم، تفسیر المیزان، کتاب اخلاق در قرآن آیت الله مکارم که سرفصل های نشست ها بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha