جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با انتقاد از اینکه آسیب‌های حوزه زنان و خانواده در کردستان احصا نشده است، گفت: مشکلات و چالش‌های این حوزه در قالب طرح پژوهشی شناسایی، بررسی و متناسب با آنها، راهکار و پیشنهاد ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی امروز در دیدار با مسئول و اعضای بسیج جامعه زنان استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، برنامه‌های حوزه زنان را نیازمند آسیب‌شناسی دانست و اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود در رابطه با این حوزه، از کلی‌گویی مشکلات خودداری و مسائل متناسب با استان کردستان اولویت‌بندی و جمع‌بندی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت استان کردستان یک میلیون و ۶۷۸ هزار نفر بوده که حدود نیمی از آن را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: این میزان از جمعیت شهری و روستایی از لحاظ تحصیلات و شغل شناسایی شوند، چراکه برای نجات از کلی‌ گویی، جزئی‌ نگری و پیشبرد اهداف و حل مشکلات نیازمند داده‌های مناسب هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و مشکلات حوزه زنان در حواشی شهر به ویژه نایسر در حال پیگیری است، افزود: متأسفانه برخی‌ مدعی شده که نایسر سنندج ۱۲۰هزار نفر جمعیت داشته، در حالی‌ که براساس محاسبه تعداد کنتور برق و آب ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر در این ناحیه منفصل شهری زندگی می‌کنند، لذا انتظار می‌رود ضمن دقت در اعلام آمارها و بیان واقعیت‌ها، از سیاه‌ نمایی و بزرگ‌نمایی مسائل و آمارهای غیرواقعی خودداری شود.

وی با ذکر اینکه آسیب‌های حوزه زنان و خانواده در کردستان احصا نشده است، تصریح کرد: مشکلات و چالش‌های این حوزه در قالب طرح پژوهشی شناسایی، بررسی و متناسب با آنها، راهکار و پیشنهاد ارائه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه برخی‌ در مقابل طرح مشکلات در کردستان خوشحال می‌شوند، در حالی‌که باید تأسف خورد، عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود با زنانی که در کارگاه‌های تولیدی سنندج از صبح تا عصر با حقوق پایین و تنها به امید داشتن بیمه، زحمت می‌کشند، دیدار و ضمن گفت‌وگو با آنان، چرایی این وضعیت را پیگیری کنید.

مسئول و اعضای بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این دیدار هر کدام به بیان سخنرانی و نقطه نظرات خود در رابطه با وضعیت کنونی حوزه زنان در استان پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha