جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: زنانی که توان مالی، درآمد یا حقوق دارند نباید مال خود را به رخ شوهران خود بکشند و اگر پدری توان مالی دارد بهتر است که در تهیه منزل و ماشین به داماد خود کمک کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در روز دهم ماه رمضان، در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت در حرم بانوی کرامت گفت: رسول گرامی اسلام در عرض چند روز در سال دهم هجری دو یار وفادار خود ابوطالب و حضرت خدیجه سلام الله علیها را از دست دادند و از دست دادن این دو پشتیبان و دو مدافع برای رسول خدا بسیار سخت بود و متاسفانه در طول تاریخ در حق این دو بزرگوار ظلم شده است.

وی افزود: هیچکدام از همسران نبی خدا با حضرت خدیجه سلام الله علیها قابل مقایسه نیست و این همسر مومنه و متدین تمام زندگی خود را وقف نبی خدا نمود و حدود ۲۵ سال با نبی خدا در تمام سختی ها همراه بود و کامل ترین زن از نظر عقل در زمان خودشان بود.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: متاسفانه وهابیت در مکه و مدینه، آثار تاریخی مسلمانان را نابود کرده اند که یکی از مهم ترین آثار مسلمانان که تخریب شده است، خانه حضرت خدیجه سلام الله علیها است چرا که این خانه منزلی بود که حوادث مختلفی را به خود دیده بود، خانه معراج بود، خانه ای که محل نزول بسیاری از آیات قرآن و محل تولد حضرت زهرا سلام الله علیها بود.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: لازم است شناخت درستی نسبت به این بانوی بزرگوار داشته باشیم و از ایثار، شجاعت، تقوا، دین، ایمان، کار آفرینی و مدیریت این بانوی بزرگ اسلام الگو برداری کنیم.

وی افزود: نبی خدا تا ۵۰ سالگی با حضرت خدیجه سلام الله علیها زندگی نمودند و تا زمانیکه حضرت خدیجه سلام الله علیها در قید حیات بودند، نبی خدا با هیچ زن دیگری ازدواج نکردند و حتی بعد از رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها، نبی خدا حدود ۱۳ ماه ازدواج مجدد نداشتند و سپس با زنان دیگر ازدواج نمودند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: همیشه پیشکسوتان و سبقت گیرندگان در دین اسلام دارای ارزش و جایگاه هستند که حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین بانویی بودند که به دین اسلام مشرف شدند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی در ادامه گفت: حضرت خدیجه سلام الله علیها هم سبقت در اسلام و هم سبقت در انفاق را داشتند و با فعالیت های اقتصادی که داشتند با تمام توان در خدمت گسترش دین اسلام بودند.

وی افزود: زنانی که توان مالی دارند و درآمد یا حقوق دارند نباید به رخ شوهران خود بکشند و اگر پدران توان مالی دارند چه ایرادی دارد برای داماد خود منزل و ماشین تهیه کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: طبق آیات قرآن کریم مومن واقعی و حقیقی کسی است که به خدا و رسول خدا ایمان بیاورد، و شک هم نسبت به ایمان خود نداشته باشد و مال و اموال و جان خود را در راه ایمان و دین خود فدا نماید که حضرت خدیجه سلام الله علیها از مصادیق بارز این صفات است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی تاکید کرد: لازم است از زندگی نبی خدا و حضرت خدیجه سلام الله علیها، درس محبت به شوهر، درس آرامش در زندگی، ایثار و انفاق در حق اقوام و فقرا، دستگیری از مستمندان، دین داری و ایمان حقیقی، تربیت اولاد درست، دفاع از حق و حقانیت را یاد بگیریم و در زندگی خود اجرا نماییم.

وی یادآور شد: کارخانه داران و تولید گران از حضرت خدیجه سلام الله علیها، کار آفرینی سالم و عدم ظلم به قشر کارگر را یاد بگیرند و حق و حقوق کارگران را به موقع و منصفانه پرداخت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha