جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در دیدار با جمعی از نخبگان دانشگاهی، از آنان خواست برای برطرف کردن چالش‌های اساسی مثل محیط زیست در استان راهکارهای نوین تحقیقاتی معرفی نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امام جمعه رشت ،عصر امروز در دیدار با جمعی از نخبگان و استادان دانشگاه‌های گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: امروزه قدرت هر کشوری متاثر از میزان احاطه آن به علوم و فنون مختلف است و ایران اسلامی نیز برای جبران عقب ماندگی‌ها و ایجاد جهش در عرصه توسعه همه جانبه، نیازمند دسترسی به دانش‌های نوین است و دانشگاهیان برای رسیدن به این اهداف اساسی نقش بی بدیلی برعهده دارند.

وی بر ضرورت حمایت از صاحبان ایده و کارآفرینان خلاق تاکید کرد و افزود: حمایت از این ایده‌ها روند تجاری سازی ابداعات را تسریع و نیازهای اساسی جامعه را مرتفع می‌سازد.

حجت الاسلام والسملمین فلاحتی نقش پژوهش‌های نخبگان دانشگاهی را در ارائه راهکارهای سازنده برای برون رفت از مشکلات محیط زیستی استان انکار ناپذیر دانست و افزود: درحال حاضر معضل آلایندگی طبیعت گیلان بویژه دفع غیر بهداشتی انواع پسماندها، چالشی است که تنها با اتکاء به علم و پژوهش و ارایه راهکارهای نوین قابل رفع خواهد بود.

امام جمعه رشت از نخبگان دانشگاهی خواست برای برطرف کردن اینگونه چالش‌های اساسی در استان راهکارهای نوین تحقیقاتی ابداع و معرفی نمایند.

وی در پایان سخنان با اشاره به دستاوردهای چشمگیر ایران اسلامی در حوزه‌های دفاعی و نظامی، افزود: پشتکار و خلاقیت جوانان مومنی چون سردار شهید حسن تهرانی مقدم که به پدر موشکی ایران ملقب شده می تواند الگویی کارآمد برای ایجاد جهش در تمامی حوزه‌ها باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha