پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بزرگان فامیل لازم است تا برای ازدواج آسان به کمک جوانان بیایند، گفت: نباید این طور باشد که همه‌چیز را به گردن دولت بیاندازیم و لذا خوب است تا افراد متمکن در هر فامیل، برای ازدواج جوانان و آشنایان خودشان دست به کار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مسجد جامع همدان، با بیان اینکه اسلام عزلت نشینی و دور شدن فرد از جامعه را قبول ندارد، اظهار داشت: البته انسان اگر می‌خواهد رشد کند، نیازمند خلوت و صحبت با پروردگار خود است.

وی با اشاره به اینکه سحر، بهترین زمان برای خلوت انسان است، گفت: خداوند برای هدایت بشر سپاهی قرار داده است و در مقابل نیز موانعی برای این راه از جمله ابلیس و جنود ابلیس وجود دارد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه گاهی از موارد برخی افراد مدد کار شیطان می‌شوند، مطرح کرد: شیطان توان دیدن این که انسانی اهل بهشت و اهل عبادت باشد را ندارد و لذا برای مقابله با این کار تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه شیطان سر من و شما با پروردگار دعوا کرد، یادآور شد: تلاش شیطان بر زمین خوردن بشر است و این آرزوی ابلیس می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه انسان در جوانی لازم است تا در مسیر درست قدم بگذارد، مطرح کرد: خوب است انسان در دوران جوانی که شرایط انجام گناه برای او راحت‌تر است، از مسیر منحرف نشود، مگر نه توبه انسانی که ۸۰ سال سن دارد و توانایی انجام بسیاری از کارها را همانند دوران جوانی ندارد، چندان کار سختی نیست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام، منذر بودن ایشان بود، اظهار داشت: مراقبت از نفس از موضوعاتی است که کمتر به آن توجه شده و لازم است که در این ماه بندگی به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: انسانی که طاقت یک لحظه تحمل آب داغ در حمام و یا گرمای یک چوب کبریت را ندارد، لازم است تا همیشه به یاد آتش جهنم باشد.

وی با بیان اینکه منذر بودن پیامبر، یعنی مردم را با عاقبت گناهان خود آشنا کنند، گفت: البته رحمانیت پروردگار در جای خود محفوظ است، تا جایی که گفته شده تمام تفضلاتی که در این دنیا در بین تمام بندگان وجود دارد تنها یک درصد از تفضلات الهی است و ۹۹ درصد تفضلات پروردگار در قیامت خواهد بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه یکی از راه نفوذ شیطان، مسائل و روابط بین زن و مرد نامحرم با یکدیگر است، یادآور شد: متاسفانه امروز شاهد طلاق‌هایی هستیم که ریشه آن به خیانت‌ها و اتفاقات فضای مجازی بر می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام مخالف تامین نیازهای اولیه نیست، مطرح کرد: اسلام برای روابط زن و مرد، چارچوب مشخص کرده است و لازم است که نسبت به این چارچوب‌ها حساسیت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: البته مسئولان نیز در این حوزه مقصر هستند که شرایط ازدواج آسان را فراهم نکرده‌اند و متاسفانه دستیابی به مسکن برای جوانان تبدیل به یک آرزو شده است.

وی با بیان اینکه مردم و بزرگان فامیل لازم است تا به کمک جوانان بیایند، یادآور شد: نباید این طور باشد که همه‌چیز را به گردن دولت بیاندازیم و لذا خوب است تا افراد متمکن در هر فامیل، برای ازدواج جوانان و آشنایان خودشان دست به کار شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha