پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه یزد

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر لزوم ریشه یابی گرانی تاکید کرد و گفت: قیمت گذاری‌های خودسرانه، گرانی افسارگسیخته در بازار ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون پیشگیری از وقوع جرم سازمان تعزیرات حکومتی کشور و مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان یزد با بیان اینکه کار در تعزیرات حکومتی مسئله مهمی است، اظهار داشت: اکنون زمانی است که مراقبت و نظارت بر بازار ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل اتاق فکر در تعزیرات حکومتی، تصریح کرد: بسیاری از قوانین تعزیرات حکومتی دست و پا گیر است و مشکلی از مردم حل نمی کند.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: قوانین باید به نحوی باشد که با تعیین تکلیف پرونده، تکلیف اجناس و کالاهای قاچاق نیز مشخص شود. البته می توان برخی از این کالاها را با انجام کار کارشناسی بین فقرا و نیازمندان توزیع کرد.

امام جمعه یزد بر انهدام برخی اجناس و کالاهای کشف شده نظیر سیگار تاکید کرد و گفت: گاه سالهای متمادی پارچه، خوراکی، پوشاک و ... در انبارها بلا تکلیف می ماند که این روند باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: هم مدیران استان یزد و هم مدیران تعزیرات حکومتی در تهران باید نسبت به این موضوع اقدام و کار عاجل کنند.

امام جمعه در مورد برخورد با گران فروشی ها نیز بیان کرد: باید ریشه گرانی ها و گران فروشی ها پیدا شود، زیرا در مواقعی حرکت هایی در سطح کلان می شود که بر قیمت ها تاثیر می گذارد که عمده این حرکات در حوزه صادرات و واردات است.

وی افزود: بسیاری از واردکنندگان و حتی برخی از تولیدکنندگان، خواهان سود بسیار هستند و هیچ ضابطه و قانونی برای تعیین نرخ سود اجناس وجود ندارد و چه بسا واردکنندگانی که تا ۹۰ و ۱۰۰ درصد سود می خواهند و این خود عامل گرانی های خودسر است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که تولیدکننده و وارد کننده، سود منطقی روی اجناس خود بکشد و این موضوع باید به طور جدی مورد نظارت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ناظر و تعیین کننده قیمت نباید به نحوی انتخاب شود که از این موضوع منتفع شوند، افزود: اینکه تولیدکننده یا واردکننده خود تعیین کننده قیمت یا ناظر باشد، اصولی نیست.

امام جمعه یزد، سودخواهی بالا و قانع نبودن به سود معقول و پایین را عامل بسیاری از گرانی‌ها دانست و اظهار داشت: قیمت گذاری‌های خودسرانه، گرانی افسارگسیخته در بازار ایجاد کرده است.

آیت الله ناصری همچنین با اشاره به برخی گرانی‌ها در حوزه فرآورده های دامی، بیان کرد: عامل این گرانی کمبود خوراک دام است و خوراک دام در حالی یکی از اقلام وارداتی محسوب می شود که در کشور خودمان ظرفیت تولید با آب کم وجود دارد.

وی تصریح کرد: عده ای بدون انجام کار کارشناسی و مطالعه و بدون آزمودن روش‌های خلاقانه، مدام از بی آبی سخن می گویند و به این بهانه کشور را محتاج و وابسته به وارداتی از جمله خوراک دام کرده اند.

آیت الله ناصری ادامه داد: تعزیرات حکومتی باید تجربیات خود را به میدان بیاورد و از این روال جلوگیری کند.

در این دیدار مدیرکل سابق و مدیرکل فعلی تعزیرات حکومتی به بیان اقدامات و برنامه های خود پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha