پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوابی نژاد

حوزه/ عضو اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: حفظ حرمت و ارزش‌های اخلاقی دو اصلی که مشاوران باید رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه دکتر شکوه نوابی نژاد، در سیزدهمین پیش‌نشست اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی با موضوع «ارزش‌های اخلاقی در مشاوره» که عصر دوشنبه در بخش مشاوره‌های قرآن بنیان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی تهران برگزار شد، اظهار کرد: جامعه سلامت و پویا بودن خودش را از خانواده و خدمات مشاوره‌ای می‌گیرد و در واقع جامعه‌ای سالم است که این مهم را در خود داشته باشد.

وی ادامه داد: مشاوران در فرایند مشاوره با تمام ابعاد شخصیتی فرد آشنا می‌شوند و در واقع افراد به مشاور اعتماد دارند، از همین رو مشاوره یک کار باعظمت و حساس بوده و چنین کاری نمی‌تواند به‌دور از ارزش‌های اخلاقی انجام شود.

نوابی نژاد افزود: پایبندی مشاوران به ارزش‌های اخلاقی موجب می‌شود که مردم با آرامش خاطر دیگر اعضای خانواده را برای دریافت خدمات مشاوره‌ای تشویق کنند. از این منظر کار مشاوره کار مقدسی است، زیرا خدمت و کمک به مردم است.

عضو اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به بیان اصولی که باید از سوی مشاوران رعایت شود، پرداخت و گفت: افرادی که برای مشاوره می‌آیند باید استقلال داشته باشند، به این صورت که مشاوران به‌هیچ‌وجه اجازه ندارند مراجعان را به خود وابسته کنند و بالعکس باید عزت‌نفس و خودباوری مراجعان را افزایش دهند.

نوابی نژاد، احترام به مراجعان را هم مهم برشمرد و افزود: مشاوران حق ندارند سؤالی بپرسند که به مراجعان آسیب برساند یا از نظریه و تکنیکی استفاده کنند که به مراجعه کننده بی‌حرمتی شود.

وی ادامه داد: رعایت انصاف و عدالت موضوع مهم دیگری است که باید رعایت شود به این صورت که مشاوران باید با همه به یک نحو برخورد کنند و برای آن‌ها دکتر، مهندس، کارگر و... یکسان باشد.

این استاد دانشگاه در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: مشاور باید در برابر مراجعان متعهد و پاسخگو باشد و تمام فکر و تمرکز خودش را برای ارائه مشاوره اختصاص دهد.

گفتنی است، اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی مهرماه امسال در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای اولین‌بار این کنفرانس را برگزار می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha