پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آیین ترتیل خوانی بانوان در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ سخنران محفل ترتیل خوانی بانوان حرم مطهر گفت: وظیفه همه مسلمانان در جامعه مهدوی افزایش بصیرت و اطاعت پذیری از ولایت است، چرا که یکی از خصوصیات مهدی یاوران اطاعت پذیری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معصومه زنجانی درآیین ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین وظیفه در جامعه مهدوی بالا بردن سطح بصیرت است، خاطرنشان کرد: هرچه بصیرت و فهم درست بیشتر و عمیق‌تر شود، اطاعت بهتر و بیشتر می شود و هر چه اطاعت بیشتر و بهترشود، بصیرت و فهم بهتر و عمیق‌تر می شود.

کارشناس قرآنی حرم بانوی کرامت، تصریح کرد: وظیفه همه مسلمانان در جامعه مهدوی افزایش بصیرت و اطاعت پذیری از ولایت است، چرا که یکی از خصوصیات مهدی یاوران اطاعت پذیری است.

وی اطاعت پذیری را از ویژگی های مهدی یاوران دانست و عنوان کرد: انسان مهدی یاور، در اصول اعتقادی قوی است و قوی بودن در اعتقادات سبب می شود تا در صفات الهی اوج بگیرد و در پرتو بصیرت اهل اطاعت می شود آن هم اطاعت مطلق.

زنجانی در ادامه گفت: اطاعت مطلق، تسلیم بی چون و چرا و ذوب شدن در مقام ولایت از این گروه انسان هایی ساخته که در برابر امر مولای خود هیچ تردید و مقاومتی ندارند و در مورد ایشان آمده است:آن ها برای تبرک جستن به زین اسب امام دست می کشند؛ مولایشان را در میان می گیرند و جان خویش را در جنگ ها سپر او می سازند و هرچه را امام از آن ها بخواهد، اجابت می کنند.

کارشناس قرآنی حرم بانوی کرامت، افزود: عشق و معرفت به مقام ولایت و ایمان راسخ به عصمت امام سبب شده است که به تعبیر روایات یاران حضرت نسبت به ایشان از کنیز نسبت به مولای خود مطیع تر هستند.

زنجانی بیان کرد: در اثر اطاعت و تسلیم عارفانه این گروه نسبت به حضرت خداوند درندگان زمین و دریا را مطیع ایشان قرار می دهد و زمینی که یاوران حضرت مهدی (عج) روی آن قدم می گذارند، افتخارکرده و می گوید: یکی از اصحاب موعود(عج) از روی من گذشت.

این استاد حوزه با بیان اینکه یاران راستین حضرت مهدی از مومنانی هستند که ایمانشان آنان را به مرحله ای رسانده که هرگونه شک و شبهه ای را از دلشان زدوده اند، عنوان کرد: به نقل از روایات ترنم روح بخش تلاوت قرآن و مناجات شبانه یاران موعود همچون صدای زنبور عسل در هم می پیچد و شب تا صبح را به راز و نیاز با خدا مشغولند.

زنجانی گفت: یاران حضرت مهدی خدا را با بصیرت درون شناخته اند و ایمان به خدا در اعماق جانشان نفوذکرده است، تاجایی که در راه تقویت ایمان و اجرای دستورات الهی از هیچ چیز هراس ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha