پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فلسطین

 حجت الاسلام میرمرشدی با اشاره به گسترش مقاومت فلسطینی ها در سال های اخیر گفت: یمن بر آل سعود غلبه کرده، عراق در اختیار مقاومت است، سوریه تجزیه نشد و لبنان هم در مقابل صهیونیست‌ها می‌خروشد و عملاً رژیم صهیونیستی در محاصره مقاومت قرار گرفته و ان‌شاءالله به زودی ساقط خواهد شد.

حجت الاسلام سید احمد میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به تاریخچه اشغال قدس شریف توسط صهیونیست ها، گفت: در سال ۱۹۴۸ میلادی آمریکا و انگلیس با صهیونیست‌ها تبانی کردند و کشور جعلی به نام اسراییل به وجود آوردند.

وی ادامه داد: آنها بهانه‌شان این بود که فلسطینی‌ها زمین‌هایشان را به یهود واگذار کرده‌اند، درحالی‌که بررسی تاریخی نشان می‌دهد از میان دو میلیون مترمربع اراضی، فقط یک و هشت دهم آن را فلسطینی‌های آن دوره به یهودیان فروختند و مابقی زمین‌های آنان توسط اسراییل غصب‌شده است.

کارشناس سیاسی با اشاره به کشتار گسترده و کودک کشی رژیم صهیونیستی در طول این ۷۳ سال، اظهار کرد: فلسطینی‌ها در این سالها مقاومت کردند و با گذر زمان روش‌های جدیدی را برای مبارزه خلق کردند تااینکه گوشه‌ای از فلسطین بزرگ یعنی نوار غزه را به دست آوردند.

حجت الاسلام میرمرشدی با بیان اینکه روزی سلاح فلسطینی ها به مشت خالی و سنگ محدود می شد، افزود: اکنون فلسطینی ها با تجهیزات خود هواپیماهای اسرائیلی را از نوار غزه فراری می‌دهند.

وی ادامه داد: با حمایت کشورهای اسلامی اکنون فلسطینی ها در پی گسترش جنبش مقاومت هستند و در آخرین اقدامات اطلاعاتی به تلاویو قلب شهرک‌نشینان صهیونیست نفوذ کردند.

کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه جنبش مقاومت از درون در حال گسترش است و امنیت اسرائیل به مخاطره افتاده، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی برای مقابله طرحی را با نام «آبراهام» یا همان ابراهیم طراحی کرده که براساس آن مزدوران بحرینی و اماراتی و کشورهای مزدور دیگر منطقه روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی می‌کنند و در تلاش اند مقاومت فلسطین را مهار نمایند.

وی، آخرین اقدام اسرائیل در این زمینه را یهودی سازی قدس شریف بیان کرد و گفت: فلسطینی‌ها در حال مقابله با این اقدام شوم هستند و درگیری ها در مسجد الاقصی شدت یافته به طوری‌که به‌تازگی ۲۰۰فلسطینی با گلوله‌های مزدوران مجروح و مصدوم شدند، اما اجازه ندادند مجلس مسجدالاقصی به تصرف رژیم صهیونیستی در آید.

کارشناس سیاسی در ادامه به تداوم مبارزات با حمایت مسلمانان جهان از قدس شریف اشاره کرد و گفت: نام‌گذاری روز قدس با ابتکار امام باعث شد تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به حمایت از فلسطین برخیزند و فلسطینی ها با این راه‌پیمایی‌های گسترده از نظر معنوی حمایت شوند و صهیونیست ها نتوانند به اهداف خبیثانه خود دست یابند.

حجت الاسلام مرشدی با اشاره به حضور فعال فلسطینی‌ها در مبارزه سایبری با اسراییل، گفت: فلسطینی ها در این مبارزه موفق عمل کرده اند و اطلاعات امنیتی صهیونیست‌ها، ارتش و عناصر رژیم غاصب را شناسایی‌ کردند، لذا صهیونیست ها در داخل سرزمین های اشغالی احساس امنیت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: یمن بر آل سعود غلبه کرده، عراق در اختیار مقاومت است، سوریه تجزیه نشد و لبنان هم در مقابل صهیونیست‌ها می‌خروشد و عملاً رژیم صهیونیستی در محاصره مقاومت قرار گرفته و ان‌شاءالله به زودی ساقط خواهد شد.

کارشناس سیاسی با تبیین دلایل حمایت ملت ایران از فلسطین، گفت: در درجه نخست مسجد الاقصی قبله همه مسلمانان و سرزمین انبیا و اوصیای الهی است و اختصاص به یهود ندارد، همچنین دفاع از مظلوم واجب است و پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بر حمایت از مظلوم تاکید کرده اند؛ ملت فلسطین امروز مصداق بارز مظلوم محسوب می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha