جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب تربیت دینی کودک

حوزه/ امروز با توجه به فضای جامعه باید والدین زمان بیشتری برای فرزندان خود بگذارند، باید پرسید چرا گاهی فرزندان حتی در خانواده های دینی زمانی که از والدین جدا می شوند اعتقادات را کنار می گذارند؟ پاسخ واضح است چون والدین روش های اساسی تربیت دینی را یاد نگرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، از سلسله نشست های تربیت دینی فرزندان، نشست "ملزومات دینی فرزندان"، صبح امروز به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) شهر سنجان استان مرکزی، در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

علی بورقانی در این نشست گفت: تربیت دینی فقط نباید از همان کودکی شروع شود، بلکه انسان های بالغ هم نیاز به تربیت دینی دارند؛ مخاطب دعوت پیامبران از همان ابتدا انسان های بالغ بودند نه کودکان و خردسالان.

کارشناس تربیتی افزود: بخشی از مشکلات موجود در مباحث تربیتی مربوط به اشتباهاتی است که والدین انجام می دهند و دقتی هم به این اشتباهات ندارند؛ یکی دیگر از مشکلات مباحث تربیتی عدم آگاهی تاثیرگذاران دینی در این مقوله است که در درجه اول والدین و بعد از آنها نیز معلمان هستند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات، نداشتن دغدغه تربیت و کم بودن صبر و تحمل والدین است؛ امروز با توجه به فضای جامعه باید والدین زمان بیشتری برای فرزندان خود بگذارند، باید پرسید چرا گاهی فرزندان حتی در خانواده های دینی زمانی که از والدین جدا می شوند اعتقادات را کنار می گذارند؟ پاسخ واضح است چون والدین روش های اساسی تربیت دینی را یاد نگرفته اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha