سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 1022273
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: چرخ اقتصاد و تولید به دست کارگران می‌چرخد و کارفرمایان و دولت باید نسبت به پرداخت به موقع حقوق آنان اهتمام ویژه داشته و امنیت شغلی آنها تأمین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: امام راحل آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس معرفی کرد تا مسئله فلسطین و قدس فراموش نشود و این روز برای مسلمانان اهمیت دارد و حمایت از مظلوم به ویژه مسلمانان مظلوم جزو وظایف و تاکیدات دین اسلام است که برای مسلمانان فارغ از دین و نژاد اهمیت دارد.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: مسلمانان باید در راه خداوند قیام کنند و برای رهایی از ظالمان تلاش کنند، و این وظیفه مسلمانان است که در برابر دشمنان و ظالمان به پا خیزند و از مظلومان دفاع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: عدالت امام علی(ع) برای تمام محققان و اندیشمندان در تمام ادیان الهی اثبات شده و در وصیت خود به امام حسن(ع) با صراحت اعلام می‌کند که باید برای همیشه دشمن ظالم و یاور و همراه مظلوم باشید؛ افرادی که از مستصعفین حمایت نمی‌کنند خارج از دین بوده و دشمن اسلام هستند.

وی ادامه داد: کسانی که با رژیم صهیونیستی دست دوستی داده‌ و با آن‌ها معاهده امضا کرده اند، دشمن آشکار دین و مسلمانان هستند که باید با آن‌ها مبارزه کرد.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: یازدهم اردیبهشت به عنوان روز کارگر نامگذاری شده و جایگاه کارگران را در جامعه بسیار مهم است، زیرا چرخ اقتصاد و تولید به دست آن‌ها می‌چرخد، بنابراین کارفرمایان و دولت باید نسبت به پرداخت حقوق کارگران اهتمام ویژه داشته و اطمینان شغلی از بابت تامین معیشت و آینده کارگران از سوی دولت، مجلس و کارفرمایان تامین شود.

وی گفت: فعالیت و کار در زندگی اهمیت فراوانی دارد و در تعالیم اسلامی نیز به این موضوع اشاره شده که اجر و پاداش تلاش کنندگان در راستای کسب روزی حلال کمتر از جهادکنندگان نیست و تنبلی و سستی در دین اسلام نکوهیده شده و بسیار ناپسند بوده و باید فرهنگ کار و حمایت از کارگران باید در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان فرمودند: «آرمان‌زدایی و تبدیل کردن دانشگاهیان به انسان‌های بی‌تفاوت توسط آمریکا و جایگزینی آرمان و ایدئولوژی خودشان از اهداف دشمن است که باید مدنظر مسئولان دانشگاه باشد»، دانشجویان و اعضای دانشگاه نباید به انسان‌های بی تفاوت تبدیل شوند، بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به تبدیل دانشگاه به محل جهت‌دهی به افکار و آرمان‌های مردم تلاش ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: هر سرپرست خانواده زکات فطره خود و خانواده‌اش را از اذان مغرب آخرین روز رمضان تا ظهر روز عید فطر پرداخت کند که مبلغ آن برای هر فرد ۴۰۰هزار ریال برآورد شده است.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha