جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مستغاثی

حوزه/ یک کارشناس رسانه گفت: متاسفانه در تولیدات تلویزیونی سبک زندگی ایرانی – اسلامی جایی ندارد و فرهنگ تجملگرایی غربی بر آثار مستولی شده است.

سعید مستغاثی، منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون پیام‌های بازرگانی سیما بیان کرد: فرهنگ تجمل‌گرایی که بر پیام‌های بازرگانی سیما حاکم شده مختص به سالهای اخیر نیست بلکه دو یا سه دهه است که چنین روندی پیش گرفته شده ولی در سالهای اخیر بر شدتش افزوده شده است.

وی افزود: تجملگرایی حاکم بر سیما تنها به پیام‌های بازرگانی خلاصه نمی‌شود بلکه به دیگر بخش‌ها از جمله مسابقات تلویزیونی هم تعمیم پیدا کرده است. نمود دیگر تجملگرایی و سبک زندگی غربی را در برنامه‌های آشپزی سیما هم می‌توان دید. مشکل دیگر به تصویری‌سازی از خانواده در تولیدات نمایشی بر می‌گردد. در بسیاری از کارهای نمایشی آن چیزی که از خانواده می‌بینیم تصویرگر یک خانواده ایرانی اسلامی نیست!

این کارشناس تاکید کرد: در سریال‌های تلویزیون دقت کنید. عموماً در خانواده‌ها یا اختلاف وجود دارد یا اینکه یک طرف از والدین وجود ندارند. ریشه تمامی این انحرافات در تهاجم فرهنگی غرب نمود پیدا می‌کند و متاسفانه فکری هم برای برطرف کردن آن نمی شود و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند نباید چندان به کارکرد رسانه ملی امیدوار بود.

مستغاثی در انتها تاکید کرد. حضرت امام (ره) تاکیدات فراوانی روی فرهنگ سازی تلویزیونی داشتند. مقام معظم رهبری هم تاکید کردند رسانه ملی پایگاه مبارزه با تهاجم فرهنگی باشد برای همین تا دیر نشده باید یک همت جدی صورت گیرد تا جلوی بسیاری از مسائل در تولیدات تلویزیون گرفته شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه درس خارج IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    در فیلم های شرقی سادگی زندگی هویدا است. ولی متأسفانه فیلم های ایرانی و همچنین پیام بازرگانی مروج تجمل گرایی هستند. بعضی از فیلم ها هم به اندازه‌ای سیاه ساخته می‌شوند که قصد تخریب فرهنگی را دارند. فرهنگ متعادلی در آثار رسانه ملی حکم فرما نیست و کاری هم نمی‌کنند.