شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جنت البقیع میں مزارات مقدسہ کی مسماری کے خلاف اور بقیع کی تعمیر نو کے لیے آصفی مسجد میں احتجاجی مظاہرہ ہوا

حوزه/ دبیرکل مجلس علمای هند تاکید کرد: ما خواستار اجازه بازسازی حرم در بقیع و رسیدگی به جنایات دولت سعودی در دادگاه بین المللی هستیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت مجلس علمای هند به مناسبت سالروز تخریب قبرستان بقیع تظاهراتی در مسجد آصفی هند برگزار شد.

معترضان از دولت عربستان خواستار اجازه ساخت ضریح مطهر ائمه اطهار و همسران پیامبر اکرم شدند.

همچنین تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه دیکتاتوری و ظلم حکومت سعودی، در پایان تظاهرات با آتش زدن تصاویر سلمان و محمد بن سلمان، اندوه و خشم خود را ابراز کردند.

حجت‌الاسلام سرتاج حیدر زیدی از روحانیون هندوستان خطاب به معترضان گفت: مایه تاسف است که قبور اصحاب و همسران پیامبر وضعیت خوبی ندارد. بقاع متبرکه متعددی در قبرستان بقیع وجود دارد که به دلیل ظلم و ستم حکومت سعودی خالی و بی سایه است. ما به این ظلم اعتراض می کنیم و خواهان بازسازی حرم مطهر در بقیع هستیم.

حجت‌الاسلام محمد میان عابدی قمی هم در سخنانی به تشریح تاریخچه ظلم و خشونت در بقیع و تخریب بارگاه منور ائمه پرداخت و اظهار داشت: در سال ۱۴۳۳ هجری قمری حکومت ظالم سعودی با صدور فتوا از مفتیان، حرم مطهر را تخریب کرد. ما از آن زمان تاکنون به این ظلم اعتراض می کنیم اما حکومت ظالم به خواسته های ما بی اعتنایی می کند.

وی تاکید کرد: حکام سعودی به یاد داشته باشند که ظلم ظالم ماندگار نیست. خداوند با تحمیل ظالم دیگری، به ظلم و ستم یک ظالم پایان می دهد. بعید نیست روزی حکومت سعودی نابود شود و مقبره‌های بقیع بازسازی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیر کل مجلس علمای هند نیز اقدامات دولت سعودی را به شدت محکوم کرد و گفت: اقلیت ها در عربستان به طور مداوم تحت آزار و اذیت قرار می گیرند. همین چند ماه پیش ۴۱ شیعه بر اساس جنایات دروغین کشته شدند و همینطور چند سال پیش آیت الله شیخ باقر النمر و یارانش را نیز شهید کردند.

وی در ادامه افزود: نسل کشی مداوم شیعیان در عربستان سعودی وجود داشته است، همانطور که دوره ای نسل کشی شیعیان در افغانستان و پاکستان وجود داشته است.

دبیرکل مجلس علمای هند تاکید کرد: در بقیع قبر یگانه دخت پیامبر اکرم، قبور ائمه، صحابه پیامبر و همسران هستند اما مداوم به این قبور اهانت می کنند که بسیار ناراحت کننده است. ما خواستار اجازه بازسازی حرم در بقیع و رسیدگی به جنایات دولت سعودی در دادگاه بین المللی هستیم.

همچنین حجت‌الاسلام مکاتیب علی خان به شرح مختصری از تاریخ قبور بقیع پرداخت و گفت: حکومت سعودی ابزار قدرت های استعماری است. امروز مسئولیت امنیت مکه به دست سازمان های اسرائیلی سپرده شده است که جهان اسلام در برابر آنها سکوت کرده است و این نگران کننده است. آیا اکنون قدرت های استعماری از خانه خدا محافظت خواهند کرد؟ در واقع، پادشاهان سعودی هیچ دینی ندارند. آنان تابع ایدئولوژی تکفیری هستند و گروه های تکفیری در سراسر جهان در حال ترویج تروریسم تحت حمایت استعمار هستند.

وی با اشاره به جنایاتهایی که در سراسر جهان صورت می‌گیرد تصریح کرد: ناآرامی ها در یمن، سوریه، فلسطین و عراق به دلیل ابزار قدرت های استعمارگر است. بنابراین از چنین دولتی نمی توان انتظاری داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha