جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صالح  رئیس جامعه المصطفی خراسان

حوزه/رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان از برگزاری دو همایش بین المللی با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ازمشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان، ظهر امروز در نشست خبری به معرفی برنامه های همایش بین المللی «بازخوانی اندیشه ها وسیره علمی معنوی شهید مطهری» و کنفرانس بین المللی «تبلیغ جهانی دین، چالش ها، فرصت ها و تجارب در عرصه بین الملل» پرداخت.

همایش بین المللی بازخوانی اندیشه های شهید مطهری

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان درباره همایش بین المللی شهید مطهری گفت: پیش نشست های مختلفی از سوی نهادهای حوزوی و دانشگاهی در شهرهای فریمان، مشهد، قم، بجنورد و تهران برگزار شده است.

وی ادامه داد: برخی از پیش نشست ها با موضوعات؛ روش شناسی اندیشه شهید مطهری، معرفی آثار، سلوک عبادی وپیونددین وسیاست براساس دیدگاه های این شهید برگزارشده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح افزود: این همایش ۲۲ اردیبهشت ماه با ارائه ۳۷مقاله برتر در سالن همایش های اداره ارشاد فریمان همراه با برگزاری کمسیون های علمی برگزار می گردد.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان، یکی از اهداف این همایش را الگوسازی دین برای طلاب و دانشجویان بیان کرد و افزود: شهید مطهری شخصیتی جامع در مسائل مختلف فکری، سیاسی و اجتماعی بود.

وی اظهار کرد: یکی از فعالیت های جامعه المصطفی در طول ۴۰ سال گذشته ترجمه و بازتولید اندیشه های بزرگان بوده است که یکی از این فعالیت ها، ترجمه آثار شهید مطهری به زبان های مختلف دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح در ادامه به سخنرانان همایش اشاره کرد و افزود: عزت الله عباداف استاد دانشگاه ملی تاجیکستان، شیرعلی اف از دانشگاه ازبکستان، محمدمطهری و حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری از جمله سخنرانان این مراسم عنوان کرد.

کنفرانس بین المللی تبلیغ جهانی دین

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان در ادامه به کنفرانس بین المللی «تبلیغ جهانی دین، چالش ها، فرصت ها در عرصه بین الملل» اشاره کرد و گفت: یکی از ارکان فعالیت های این مجموعه بحث، واکاوی و تبلیغ پیام دین به سطح دنیا است.

وی، شعار جامعةالمصطفی را رساندن حقایق، واقعیت ها و آگاهی بخشی به دنیا اعلام کرد و افزود: با تبلیغ دین در دنیا با انحرافات و خرافات مبارزه کرده و حقایق و واقعیت های دین را به مردم بیان می کنیم.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان، پیامبر (ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) را به عنوان الگوهای تبلیغی باید معرفی کرد در ادامه به برخی از کنفرانس های این همایش اشاره کرد و آینده پژوهی تبلیغی، چالش ها و آسیب های زن در دنیای غرب، تجربه های تبلیغی، و ... را از جمله محورهای این کنفرانس اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالح هدف کنفرانس را دستیابی به مدل مطلوب تبلیغ دین در عرصه بین الملل بیان کرد و افزود: شبکه سازی، فرصت شناسی و تجربه نگاری تبلیغ از جمله اهداف این کنفرانس بین المللی است.

وی با بیان اینکه کنفرانس بین المللی «تبلیغ جهانی دین، چالش ها، فرصت ها در عرصه بین الملل» به مدت دو روز با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود، افزود: آیت الله علم الهدی، آیت الله اعرافی، حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در روزهای ۲۸و۲۹ اردیبهشت در محل سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سخنرانی خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha