جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کفش

حوزه/ امام جماعت و مسئول کانون مسجد شهرک کاظمیه قم گفت: به لطف الهی با آموزش تولید کفش صندل به خانواده های کم بضاعت این منطقه، ۵۰ خانوار از این طریق ارتزاق و امرار معاش می کنند.

حجت الاسلام محمد عبدی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که ۱۲ سال به عنوان امام جماعت این مسجد به فعالیت می پردازد، اظهار داشت: یکی از فعالیت های اصلی ما احداث بنای جدید مسجد و نیز درمانگاه در مساحتی حدود سه هزار متر مربع است که این مهم طی سه سال اخیر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر کار احداث شبستان مسجد در حال اتمام است و برای تکمیل درمانگاه در چهار طبقه نیازمند حمایت خیرین و مردم هستیم تا ان شاءالله با به ثمرنشستن این مکان، خدمت خوبی به مردم محروم منطقه شهرک کاظمیه صورت گیرد.

وی گفت: در مسجد و از جمله کانون فرهنگی و هنری اش با عنوان کاظمین، فعالیت های آموزشی و فرهنگی مختلفی انجام می شود که از آن جمله برگزاری کلاس های آموزش قرآن و مداحی، احکام، فعالیت های فرهنگی دیگر است، ضمن آن که ما در اقدامی ابتکاری، با احصاء آمار شهدای محله، هر یک از کوچه ها را به اسم یک شهید یا یک عالم نام گذاری کرده ایم.

مسئول کانون مسجد کاظمین در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر عضو این کانون هستند، بیان داشت: هم اکنون حدود ۱۰۰ خانوار کم بضاعت، تحت پوشش کمک های مسجد قرار دارند و در حد توان و کمک خیرین، بسته های معیشتی در قالب کمک های مؤمنانه میان آن ها توزیع می گردد.

وی افزود: از دیگر فعالیت های ما در راستای اشتغالزایی برای خانواده های محروم و کم بضاعت، آموزش تولید کفش صندل در کارگاه تولید این صنعت است و هم اکنون بیش از ۵۰ خانوار به صورت مستقیم از این قضیه ارتزاق می کنند، ضمن آن که صندل های تولید شده در منازل افراد هم داخل و هم خارج کشور به فروش رفته و صادر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha