جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موحد

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: مشکل برخی از تولیدات نمایشی به ویژه در حوزه پلتفرم‌ها رواج برخی ضد ارزش‌هاست. برای مثال خیانت‌هایی که در زندگی خانوادگی نشان داده می‌شود تاثیرات منفی دارد؛ در صورتی‌که رسالت فیلمساز این است در شرایطی‌که مردم با مشکلات اقتصادی درگیر هستند با کارهایمان بتوانیم حال آنها را خوب کنیم.

محمدجواد موحد، تهیه‌کننده تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: اصل در تولیدات نمایشی سیما، پرداختن به سبک زندگی ایرانی اسلامی است زیرا اگر بتوان به واسطه آثار نمایشی این موضوع را مورد توجه قرار داد فرهنگ عمومی جامعه نیز ارتقا پیدا می‌کند.

وی افزود: مشکل برخی از تولیدات نمایشی به ویژه در حوزه پلتفرم‌ها رواج برخی ضد ارزش‌هاست. برای مثال خیانت‌هایی که در زندگی خانوادگی نشان داده می‌شود تاثیرات منفی دارد؛ درصورتی‌که رسالت فیلمساز این است در شرایطی‌که مردم با مشکلات اقتصادی درگیر هستند با کارهایمان بتوانیم حال آنها را خوب کنیم.

موحد با بیان اینکه آثار نمایشی باید به زندگی روزمره مردم نزدیک باشد، گفت: توصیه دیگر من برای برنامه‌سازان، نزدیک شدن مفهوم و معنای آثار به مسائل و دغدغه‌های مردم است؛ چون وقتی بیننده ببیند آثار نمایشی دغدغه‌های او را بیان می‌کند با آن ارتباط برقرار کرده و از آن تأثیر می‌گیرند. بهترین مثال در این رابطه سریال‌های رضا عطاران بود. وی در آثارش به خوبی از دغدغه و زندگی مردم حرف می‌زد برای همین کارهایش نیز با استقبال عموم مخاطبان مواجه می‌شد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: وقتی از امید و شادی در آثار نمایشی حرف می‌زنم منظورم تنها کارهای طنز نیست بلکه ملودرام‌های خوب نیز قادر است انرژی مثبت به خانواده‌ها دهد.

وی در انتها تاکید کرد: توجه به سنت می‌تواند الگویی موفق برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد البته ممکن است در برخی سنت‌ها اشتباهاتی نیز وجود داشته باشد اما عمده فرهنگ ما منبعث از اندیشه‌های نیکو و خردمندانه است. برای مثال احترام به پدر مادر که همیشه مورد توجه ایرانیان بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha