جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور

حوزه / معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: اصلاح شیوه‌های قدیمی که همراه با فساد و رانت بوده یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در اهواز، دکتر سید صولت مرتضوی معاون اجرایی، رئیس‌جمهور، امروز در حاشیه برگزاری دیدار فضلا و روحانیون استان با نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، به‌صورت ارتباط تلفنی، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی روحانیت خوزستان با دولت و ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به نفع مردم است و اساساً بنای دولت بر حذف یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی نیست و فقط به دنبال هدفمندسازی یارانه‌ها است.

وی افزود: هرساله کشور با افزایش تورم روبرو بوده و وقتی پایه‌های پول افزایش پیدا می‌کند، به این معنی است که غنی روزبه‌روز غنی‌تر و فقیر فقیرتر می‌شود، از طرف دیگر به لحاظ فعل‌ و انفعالاتی که در جهان رخ‌داده مانند جنگ روسیه و اوکراین و کاهش تولید گندم در این کشورها که قطب صادرات این محصول هستند، سبب شده تا بسیاری از کشورها اقدام به جذب امکانات غذایی کنند و این مسئله صادرات کالاهای اساسی را با افزایش قیمت روبرو کرده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، خاطر نشان کرد: الزامات قانونی، ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر، از بین بردن فقر مطلق، کاهش فاصله‌ طبقات اجتماعی، پیشگیری از قاچاق کالا و توزیع ناعادلانه‌ی ثروت، دولت را بر آن داشت تا در خصوص مسئله یارانه‌ها بازتعریفی داشته باشد و پرداخت یارانه‌ها را هدفمند سازد، چرا که اصلاح شیوه‌های قدیمی که همراه با فساد و رانت بوده را یک ضرورت می‌داند.

وی با بیان اینکه این طرح، یک جراحی بزرگ در اقتصاد کشور است، یادآور شد: تدابیر دولت، فقر مطلق را ریشه‌کن و تورم را کاهش خواهد داد و همچنین سبب می‌شود تا اقتصاد ما در برابر تکانه‌های اقتصادی و امنیتی جهان ثبات پیدا کند.

مرتضوی بر ضرورت نظارت هر چه بیشتر دستگاه‌های نظارتی بر قیمت‌ها تأکید کرد و گفت: سازمان تعزیرات حکومتی، دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های نظارتی همه باهم موظف به نظارت میدانی هستند و لازم است وضعیت قیمت کالاها اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: این دولت از مردم و برای مردم است و هیچ شانی به‌جز خدمت‌گزاری به مردم برای خود قائل نیست و لذا این تصمیم دولت نیز ناشی از نجات اقتصاد کشور، پیشگیری از قاچاق و جلوگیری از توزیع ناعادلانه‌ی ثروت است و اطمینان می‌دهیم که دولت تمام‌قد ایستاده و اجازه نخواهد داد در حق مردم اجحافی صورت گیرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، تصریح کرد: این طرح نیاز به اقناع‌سازی عمومی دارد و لازم است تا از این طرح دفاع شود، ازاین‌رو از روحانیت عزیز تقاضا داریم که با دولت در این زمینه همراهی کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    یاد منو تو رو فراموش
  • . IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    ياد بگيريم دروغ نگوييم