جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ جاسم المحمد علی روحانی شیعه عربستانی

حوزه/ شیخ جاسم المحمد علی روحانی شیعه عربستانی گفت: ماه شوال هر سال، حادثه دردناک تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) را برای امت اسلامی یادآور می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ جاسم المحمد علی روحانی شیعه عربستانی و عضو "نشست انقلابیون شبه جزیره عربستان" طی سخنانی در شبکه "احرار" گفت: ماه شوال هر سال، حادثه دردناک تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) را برای امت اسلامی یادآور می شود و نشانگر خشونت طایفه ای، سیاسی و اجتماعی است که رژیم آل سعود در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه این اتفاق، جنایت آشکاری است که آل سعود با نیرو های وهابی خود علیه یکی برجسته ترین مقدسات اسلام مرتکب شده است، افزود: تخریب ضریح مطهر در دو مرحله انجام گرفت؛ اولی در سال ۱۲۲۰ هجری و دومی در سال ۱۳۴۴ هجری از سوی نیرو های وهابی بوده است.

شیخ المحمد در بخش دیگر سخنان خود به نقش مبارزه طلبانه شهید آیت الله نمر باقر النمر در برجسته سازی سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در محافل دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: مدت زیادی این جنایت از حافظه اجتماعی پنهان شده بود و شهید آیت الله نمر برای احیای این مناسبت به عنوان یک مسئله اساسی در ادبیات دینی و اسلامی و دربردارنده مظلومیت ارزش ها و مقدسات، بسیار تلاش کرد.

وی ادامه داد: شیخ النمر در سال ۲۰۰۸ و به هنگام تجاوز نیرو های سعودی به زائران بقیع، فریاد بر آورد و اعتراض کرد تا رفتار دولت سعودی در تبعیض طایفه ای و به حاشیه راندن شیعیان مظلوم عربستان را آشکار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha