جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ امام جمعه رشت جسارت دولت سیزدهم در اصلاح نظام پرداخت یارانه را نشان دهنده شجاعت این دولت دانست و گفت: رفع موانع شکوفایی جامعه و اجرای اقتصاد مقاومتی دو ماموریت دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: ۲۳ اردیبهشت مصادف با ملغی شدن قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۵۸ است.

انقلاب اسلامی با ملغی کردن قانون کاپیتولاسیون آمریکا را به خاک ذلت نشاند

وی قانون کاپیتولاسیون را به معنای بردگی ملت ایران دانست و افزود: انقلاب اسلامی با ملغی کردن این قانون، آمریکا را به خاک ذلت نشاند.

آیت الله بهجت دریایی از معرفت بود

امام جمعه رشت با بیان اینکه ۲۷ اردیبهشت مصادف با رحلت آیت الله العظمی بهجت است، تصریح کرد: آیت الله العظمی بهجت دریایی از معرفت و سرشار از نور و عرفان بود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به آغاز اقدام دولت سیزدهم در اصلاح نظام پرداخت یارانه ها اشاره کرد و گفت: دولت‌های گذشته در اصلاح پرداخت یارانه‌ها دیر اقدام کردند و لذا تاثیری که باید داشته باشد، را نداشته است.

وی با اشاره به اینکه خطرپذیری در معادلات اقتصادی ممکن است در فرآیندی بار منفی به بار آورد، بیان کرد: بخشی از آسیب‌های فرهنگی جامعه ناشی از برخی مدیران و مسئولان است، زیرا می‌ترسند مردم دیگر به آنها رای ندهند.

اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها نشان دهنده شجاعت دولت سیزدهم است

نماینده ولی فقیه در گیلان، جسارت دولت سیزدهم در اصلاح نظام پرداخت یارانه را نشان دهنده شجاعت این دولت دانست و خاطرنشان کرد: رفع موانع شکوفایی جامعه و اجرای اقتصاد مقاومتی دو ماموریت دولت سیزدهم است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه اگر دولت در دو عرصه مذکور تلاش کنند شعار سال تحقق پیدا می‌کند، اظهار کرد: ارز ترجیحی یا یارانه غیرهوشمند یکی از موانع اجرای برنامه‌های دولت است.

وی ادامه داد: دولت‌های گذشته برای واردات کالای اساسی و نیاز جامعه، به برخی افراد ارز ترجیحی پرداخت کردند اما کالای وارد شده با نرخ آزاد در بازار به فروش می‌رسید و در امر نظارت نیز گوش‌ شنوایی وجود نداشت.

دستگاه قضا با کسانی که شریان اقتصادی جامعه را ملتهب می‌کنند، برخورد قاطع داشته باشد

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دستگاه قضا نسبت به کسانی که شریان اقتصادی جامعه را ملتهب می‌کنند باید برخورد قاطع داشته باشد، یادآور شد: اعدام برای مفسدان اقتصادی در دین تایید شده، ضمن اینکه در شرع نیز برای کسانی که در بازار افساد می‌کند هم مورد تایید است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به پیشرفت‌های خوب کشور و تاب‌آوری جامعه در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: بخش‌هایی از کشور دچار بیماری است و نیاز به اصلاح دارد.

وی با بیان اینکه نظام بانکی کشور نیاز به اصلاح دارد، گفت: نظام مالیاتی، ساختار نظام بودجه کشور و فضای کسب کار جامعه نیازمند اصلاح است، تا شاهد نظام توزیع عادلانه باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نیازمند توسعه مبادلات بازرگانی با همسایگان خود هستیم، بیان کرد: دانش بنیان کردن اقتصاد و اقتصاد بدون نفت از جمله اموری است که لازم است نسبت به آن اقدامات مورد نیاز انجام شود.

گیلان آخرین رتبه بیمارستانی کشور را دارد

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به وضعیت درمانی گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان آخرین رتبه بیمارستانی در کشور را دارد و در گذشته دولتمردان نسبت به این استان جفا کردند.

وی با بیان اینکه نقدینگی لجام گسیخته فاجعه آفرین است، خاطرنشان کرد: دولت تلاش کند نقدینگی‌ها در مسیر تولید هدایت شود.

پسماند فاجعه ملی برای گیلان است

امام جمعه رشت به پیگیری دادستان رشت درباره پسماند سراوان اشاره کرد و یادآور شد: پسماند فاجعه ملی برای گیلان است و اگر در گذشته متولیان به این امر می‌پرداختند اکنون این مشکل برطرف شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه دولت در اصلاح ساختار نظام یارانه با معاندان خارجی و داخلی مواجه است، اظهار کرد: منافقان و سلطنت طلب‌ها، رسانه‌های دولتمردان ناکارآمد گذشته و افراد خودی نا آشنا به شرایط موجود، در شرایط فعلی به دنبال ترویچ نا امیدی در جامعه هستند.

وی، نظارت جدی و میدانی را اقدام نخست دولت برای اصلاح ساختار یارانه‌ها دانست و افزود: ضمن اینکه دولت به بخش‌های آسیب پذیر جامعه توجه جدی دارد لازم است که متولیان امر نظارت بر بازار را جدی بگیرند.

تربیت تدریجی را والدین در تربیت فرزندان مد نظر قرار دهند

نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون حقوق فرزندان بر پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: تربیت تدریجی از جمله اموری است که پدر و مادر در تربیت فرزندان باید مد نظر قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه نظام تکوین براساس تدریج استوار است، تصریح کرد: تدریج در تربیت بسیار مهم و اثرگذار است، بنابراین تربیت فرزندان باید مراحل تدریجی خود را سپری کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha