جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مودب

حوزه/ نویسنده و شاعر جوان گفت: شرط اقبال مردم به فرهنگ کتابخوانی اقبال این است که موضوعات مورد نیاز برای آنها عرضه شود،اگر فایل فرهنگ هم برای مردم نیازسنجی شود، مانند خوراک و پوشاک به دنبال کتاب خواهند رفت. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت الاسلام حسین مودب شاعر کتاب «پیراهن آبی» با مثبت ارزیابی کردن حضور مردم در نمایشگاه کتاب امسال اظهار داشت: با توجه به اینکه وقفه دو ساله‌ای در برگزاری نمایشگاه صورت گرفته بود، شاهد استقبال قابل قبولی هستیم، افراد زیادی منتظر برگزاری نمایشگاه بودند، فکر نمی‌کنم کرونا تاثیر زیادی بر عدم استقبال مردم داشته باشد.

وی افزود: شرط اقبال مردم به فرهنگ کتابخوانی اقبال این است که موضوعات مورد نیاز برای آنها عرضه شود، من در مدارسی که حضور دارم از نوجوانان می‌شنوم که می‌گویند به کتاب علاقه‌ای ندارند، اما وقتی بر اساس علاقه و سلیقه اصلی خودشان کتاب ببینند تا آخر مطالعه می‌کنند و حتی ترغیب می‌شوند که باز هم در آن زمینه مطالعه کنند.

حجت‌الاسلام مودب گفت: به نظرم دستگاه‌های فرهنگی و ناشران باید به نیازسنجی مخاطبان خود بپردازند، در مجموع درصد کمی از مردم اصلا ًکتاب دوست ندارند، شاید عموم مردم علاقه خود را نمی‌دانند.

شاعر کتاب«پیراهن آبی» خاطرنشان کرد: بخشی از جامعه توان خرید کتاب با این قیمت بالا را ندارند، اما به جز این موضوع هرکسی مسئولیت خود را درست انجام دهد، بسیاری از مشکلات اتفاق نخواهد افتاد، هر ارگانی، ارگان دیگر را متهم می‌کند، اگر ناشران به بودجه دولتی و فروش ارگانی بسنده نکنند و دنبال مخاطب باشند و با مردم ارتباط بگیرد، می‌تواند جامعه هدف خود را پیدا کند.

وی افزود: در فضای مجازی هر روز نیاز جدیدی برای مردم تعریف می‌شود، فرد وقتی می‌بینید این مدل لباس همه‌گیر شده، برای آن لباس احساس نیاز کرده و هرطور که شده آن لباس را تهیه می‌کند، اگر فایل فرهنگ هم برای مردم نیازسنجی شود، مانند خوراک و پوشاک به دنبال کتاب خواهند رفت.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha