جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1024546
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
تصاویر/ طلبه ها در صف اخذ گذرنامه برای سفر اربعین

حوزه/ مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: کسانی که قصد سفر در ایام اربعین را دارند از هم اکنون نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه خود اقدام کنند.

حجت‌الاسلام سید سعید هاشمی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد گفت: با توجه به استقبال چشمگیر زائران اربعین حسینی علیه‌السلام در ایام زیارتی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و افزایش سالانه زائران و خادمان، توصیه می‌شود روحانیان و طلاب برادر و خواهر که اعتبار گذرنامه آن‌ها در آن ایام کمتر از شش ماه خواهد بود، برای جلوگیری از ازدحام، نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه از هم اکنون اقدام کنند.

مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه خراسان در ادامه ابراز کرد: طلاب برادر غیرمشمول(کمتر از ۱۸ و بیشتر از ۵۰ سال سن یا دارای کارت پایان خدمت و یا انواع معافیت‌های دائم) و نیز خواهران برای تمدید گذرنامه خود با اصل مدارک شناسایی به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه طلاب مشمول نیز برای تمدید گذرنامه نیاز به اخذ مجوز خروج از کشور دارند، تشریح کرد: این دسته از افراد ابتدا باید از سامانه طلاب، خروج از کشور، درخواست خروج از کشور ( https://portal.hozehkh.com/khorooj-request )، ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط، درخواست خود را ثبت، و بعد از صدور مجوز، برای تمدید گذرنامه به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: طلاب مشمول می بایست برای بازه اربعین در قسمت درخواست خروج، بازه زمانی ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۱ را انتخاب نمایند.
مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه خراسان افزود: در صورتی که طلاب مشمول قبل از تاریخ اربعین، قصد سفر دیگری دارند(عرفه، عید غدیر، دهه محرم و ...)، بازه زمانی را بر اساس آن درخواست نمایند.

گفتنی است، وضعیت تردد زائران در آن ایام، به تصمیمات داخلی و قوانین کشور عراق بستگی دارد و این خبر به معنی عادی بودن شرایط در آن زمان نیست.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha