جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان، گفت: این که اختلافاتی وجود دارد و چه کسی مقصر است، امروز اهمیتی ندارد، بلکه مهم مردم هستند، پس هر کس ادعا می‌کند به فکر مردم است و آنها نه در شعار و ایام رای دادن که در واقعیت مهم هستند، دولت را کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، شب گذشته در مراسم تقدیر از معلمان برتر استان، با بیان اینکه بنده به جهت تجربه‌ها و خاطرات زیبای دوران تحصیل علاقه‌مند به جامعه معلمان و فرهنگیان هستم، اظهار داشت: جامعه معلمان، قشری فرهیخته، کارآمد و زمینه‌ساز تحول در وجود انسان است.

وی با بیان اینکه این اعتقاد شخصی بنده است که باید برای ارتقای منزلت معلمان تلاش کنیم، گفت: یکی از راه‌های عظمت و تعالی کشور و داشتن نسلی سربلند کمک به ارتقای جایگاه و منزلت معلمان و فرهیحتگان است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امیدواریم با طرح اخیر مجلس، به عدالت در این حوزه نزدیک‌تر شویم، خاطرنشان کرد: از مسائلی که امروز انسان با دیدن آن اذیت می‌شود، عدم احترام و حفظ شخصیت معلمان است.

وی با طرح این سوال که چرا معلمی که با تمام سختی‌ها برای تربیت نسل آینده تلاش می‌کند، باید مورد بی‌احترامی افرادی قرار گیرد که شخصیت اجتماعی برجسته‌ای ندارند، یادآور شد: دیدن این صحنه‌ها دردناک است و این وظیفه همه افراد جامعه است که برای حفظ احترام و جایگاه معلمان تلاش کنند.

نیازمند ترویج فرهنگ نگاه مقدس به معلمی و استاد در جامعه هستیم

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با فرهنگسازی صحیح، تلاش کند جایگاه معلم در بین دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند، بیان کرد: امروز نیازمند ترویج فرهنگ نگاه مقدس به معلمی و استاد در جامعه هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، خاطر نشان کرد: چند نگرانی در این عرصه برای مردم به وجود آمده که لازم است دولت برای رفع آنها برنامه‌ریزی کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ضروری است برای اجرای درست طرح به دولت کمک کنیم، گفت: دولت نیز موظف است با نظارت‌های سختگیرانه، با محتکران و افرادی که در این شرایط به مردم رحم نمی‌کنند، برخورد جدی داشته باشد.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور و استاندار همدان در بازار و صحبت با مردم، بیان کرد: در شرایط فعلی، ضروری است فضای آرامش در جامعه حاکم شود و مردم احساس کنند دولت در کنار آنهاست و با تمام وجود برای رفع مشکلات در میدان حاضر است.

صحبت دشمنان این آب و خاک از مردم و منافع آنها، بیشتر به شوخی شبیه است

رئیس شورای حوزه استان با بیان اینکه باید دست مردم را برای همراهی‌هایی که در این مسیر داشتند، بوسید، گفت: امروز تهمت‌زدن‌ها، تفسیرهای ناقص و اتهام‌زنی‌ها دردی از مردم دوا نخواهد کرد و آنچه مهم است، انجام درست طرح است که می‌تواند تحول اقتصادی به نفع مردم ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی موارد مطالب و سخنرانی‌ها در خطبه‌ها و یا برنامه‌ها به اشتباه تفسیر می‌شود، اظهار داشت: اینکه دشمنان این آب و خاک حرف از مردم و منافع آنها می‌زنند، بیشتر به شوخی شبیه است.

امام جمعه همدان گفت: کسی که برای تحریم دارو تلاش کرده، چطور دم از مردم و نفع آنها می‌زند، این افراد اگر سکوت کنند، به شرافت نزدیک‌تر است، چراکه دلسوزی دروغین آنها و تلاش برای تحریم کشور، تناقض گویی روشنی است که برای همگان آشکار است.

اینکه چه کسی مقصر است، امروز اهمیتی ندارد، مهم مردم هستند

وی با بیان اینکه برخی نیز در داخل کشور به این مسائل دامن می‌زنند، یادآور شد: این که اختلافاتی وجود دارد و چه کسی مقصر است، امروز اهمیتی ندارد، بلکه مهم مردم هستند، پس هر کس ادعا می‌کند به فکر مردم است و آنها نه در شعار و ایام رای دادن که در واقعیت مهم هستند، دولت را کمک کند.

نماینده ولی فقیه در همدان خطاب به جریانات سیاسی گفت: اگر دغدغه شما مردم است، اختلافات را کنار بگذارید و برای حل مشکل آنها به دولت کمک کنید.

وی با بیان اینکه اگر دولت در پی منافع مردم نبود، این طرح را اجرا نمی‌کرد، افزود: هر کس به معنای واقعی کلمه طرفدار مردم است و شرایط زندگی آنها را درک می‌کند، لازم است که به دولت کمک کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حتی دولت سابق هم لازم است که تجربیات خود را برای رفع مشکلات مردم در اختیار دولت قرار دهد، خاطر نشان کرد: این کشور متعلق به من و شماست و لازم است همه در کنار هم برای آرامش و رفع مشکلات تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه نیازمند بستری برای مودت، مهربانی و مهروزی است، پس باید نفرت‌ها را کنار بگذاریم و با باور به امداد الهی، به خاطر بیاوریم که اگر در جامعه‌ای مهرورزی حاکم شد، خداوند نیز رحمت خود را نازل خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha