جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه تمدن فعلی در برابر فرهنگ دینی و ارزش‌ها یا خنثی است و یا نافی آن، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، امروز باید به سمت تحقق تمدن اسلامی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد کشور با اشاره به رویکرد جدید مجموعه دانشگاه آزاد در حوزه تولید علم، اظهار داشت: معمولا تحول در علوم انسانی با سختی فراوان و بسیار کند اتفاق می‌افتد، اما در همین ایام هم تغییر رویکردها در دانشگاه قابل احساس و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز در جامعه، سبک زندگی افراد است، گفت: محصول هوش شناختی بشر و تمدنی که امروز مبتنی بر کشف روابط است، این شده که به ارزش‌های انسانی کاری ندارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه تمدن فعلی در برابر فرهنگ دینی و ارزش‌ها یا خنثی است و یا نافی آن، مطرح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، امروز باید به سمت تحقق تمدن اسلامی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در روایات دینی بر عقلانیت بسیار تاکید شده است، یادآور شد: امروز نیازمند طراحی زیربنای تمدنی هستیم که مبتنی بر عقلانیت باشد تا با تکمیل هوش شناختی، نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت نباشد.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: گاهی اوقات طرحی در جامعه مطرح می‌شود اما به دلیل آنکه پیوست فرهنگی ندارد، به مسائل فرهنگی و ارزش‌ها آسیب وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: در مقام نظریه‌پردازی صحبت بسیار راحت است اما زمانی که در مقام عمل قرار می‌گیریم متوجه خواهیم شد که به این سادگی نمی‌توان تحول ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه یک از فرق‌های دنیای امروز با صد سال پیش، در بحث میزان بهره از علم و دانش است، بیان کرد: علم مولفه اصلی قدرت است و لذا امروز مدیریت دنیا با کسانی است علم دارند.

وی با اشاره به اینکه سرعت رشد علم بسیار بالاست و اگر کشوری در این عرصه متوقف شود، به راحتی نمی‌تواند آن را جبران کند، گفت: امروز اگر می‌خواهیم دانشگاه پیش برود، لازم است ارزش‌های اخلاقی و انسانی را بشناسیم و در مسیر ترویج و تکمیل آن در جامعه گام برداریم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha