سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عرفانی

 حوزه / دبیرشورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: ظرفیت‌های سپاه، ارتش و بسیج در دوران دفاع مقدس با حضور روحانیت شکوفا شد و این قشر در این راه شهدای عزیزی را تقدیم اسلام کرد و پس از جنگ تحمیلی نیز در کنار مردم در مواجهه با مشکلات ایستاد.

حجت الاسلام علی اصغر عرفانی در حاشیه همایش روحانیون آزاده سراسر کشور و گرامیداشت شهدای روحانیت استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: روحانیت در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی پیشتاز بوده و حضوری فعال و تاثیرگذار داشته است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: دشمن از بُعد معنوی و فرهنگ عاشورایی رزمندگان اسلام غافل بود و همین عامل، سبب شد دشمن به اهداف خود نرسد و شکست بخورد.

استاد حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: تجلیل و تمجید از شهدا ارزشمند است، ولی مهم‌تر از آن ببیین و ابلاغ پیام شهدا برای آحاد مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

حجت الاسلام عرفانی عنوان کرد: نقش روحانیون در انقلاب و دفاع مقدس بسیار گسترده بوده و تنها به انجام اعمال واجب و شرعیات ختم نمی‌شود و این نقش را می‌توان با گفتن خاطرات جذابی از شخصیت‌هایی چون حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید محلاتی و دیگر شهدای روحانی در دوران جنگ تحمیلی تا حدودی بیان کرد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: ظرفیت‌های سپاه، ارتش و بسیج در دوران دفاع مقدس با حضور روحانیت شکوفا شد و این قشر در این راه شهدای عزیزی را تقدیم اسلام کرد و پس از جنگ تحمیلی نیز در کنار مردم در مواجهه با مشکلات ایستاد.

وی بیان کرد: نقش روحانیت در دفاع مقدس تنها سخنرانی و بیان حدیث نبود، بلکه در عرصه نظامی و میدان رزم نیز نقش کلیدی داشتند.

حجت الاسلام عرفانی ادامه داد: امیدواریم خداوند به ما توفیق بدهد که رهروان راستین شهیدان باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha