جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار طلاب حوزه علمیه خواهران استان با نماینده ولی فقیه در خوزستان

امام جمعه اهواز گفت: انتظاری که از طلاب خواهران می رود مسأله روشنگری است، اما تا زمانی که خودتان از مسائل آگاه نباشید، نمی توانید بر روی دیگران اثرگذار باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، در دیدار طلاب حوزه علمیه خواهران خوزستان در مصلای امام خمینی(ره) اهواز اظهار داشت: باتوجه به اثرگذاری بی بدیل در اجتماع، جامعه و خانواده خواهران و بانوان، بناست بیشتر از حضور آنها استفاده شود.

امام جمعه اهواز بیان کرد: اثرگذاری این قشر به تعبیر شهید مطهری اگر از آقایان بیشتر نباشد، کمتر هم نیست، لذا باید توجه بیشتر به آنها شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: یکی از مطالبه خواهران در زمینه عفاف و حجاب است که در همین راستا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گزارش کاریی ارائه و مطالبات موجود را در زمینه دو واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست و دیدار در راستای جهاد تبیین است که از مطالبات جدی رهبرمعظم انقلاب می باشد، افزود: انتظاری که از طلاب خواهران می رود مساله روشنگری است، اما تا زمانی که خودتان از مسائل استان آگاه نباشید، نمی توانید بر روی دیگران اثرگذار باشید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درخصوص جهاد تبیین آن را تکلیف بیان کردند، گفت: جهاد تبیین دارای ۴ شاخصه و مؤلفه است که نخستین آن فریضه بزرگ الهی بودن است، به عبارتی باید پذیرفت در هر برهه از زمان رسالت ما تبیین است.

امام جمعه اهواز "قطعی بودن"، "فوری بودن" و "عینی بودن" را سه شاخصه دیگر جهاد تبیین معرفی کرد و افزود: جهاد تبیین بر همه واجب است که لازمه آن این است که بصیرت خودمان را افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تأکید کرد: در خصوص جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب از ما مطالبه می کنند، فرمودند تحریم نمی توانست اینگونه در جامعه تأثیرگذار باشد، بلکه تحریف می تواند بیشترین اثر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه هجمه های گوناگون علیه نظام و انقلاب اسلامی، دلیلی بر پویایی آن است، ادامه داد: به قطار ایستاده کسی سنگ پرت نمی کند، لذا همه به ویژه طلاب حوزه علمیه و خواهران طلبه به مقوله جهاد تبیین باتوجه به اثرگذاری بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان با اشاره به اینکه یک ماه عبادت و بندگی را پشت سر گذاشتیم، که ثمره یک ماه توجه است، خاطرنشان کرد: از آن جهت که یکی از نام های ماه مبارک رمضان شهر طهور است، در آن طهارت اتفاق می‌افتد، لذا خواهران طلبه حتما به دنبال حفظ دستاورد این یک ماه باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha