جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست فرماندار اشکذر با حوزه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از اشتغال به تحصیل علوم دینی ۸۰ بانوی طلبه در مدرسه علمیه خواهران شهرستان اشکذر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام‌والمسلمین محمد کارگر شورکی، در سفر به شهرستان اشکذر در نشستی با مهندس ابوالفضل ردائی، فرماندار اشکذر، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدرسه علمیه خواهران این شهرستان، اظهار داشت: مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اشکذر از بدو تأسیس تاکنون، فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه دینی، فرهنگی و اجتماعی را در سطح شهرستان در کارنامه خود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۸۰ نفر از خواهران از مناطق مختلف شهرستان در مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

حجت الاسلام‌والمسلمین کارگر شورکی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اساسی که مسئولین مدرسه و به خصوص بانوان طلبه از آن رنج می‌برند، نبود مکان مشخص و محدودیت در مکان آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه مبالغی را این مدرسه ماهانه برای اجاره مکان پرداخت می‌کند که خود بار مالی بر دوش مسئولین مدرسه قرار داده است، گفت: آغاز ساخت پروژه مدرسه علمیه خواهران در شهرستان اشکذر از اولویت‌های مرکز مدیریت قم و استان یزد به شمار می‌رود و قطعا این دغدغه نیز برای مسئولین شهرستان وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: امیدواریم با تعامل و همکاری مسئولین شهرستان و استان بتوانیم پروژه این مدرسه را در سال ۱۴۰۱ آغاز کنیم، موضوعی که نیاز به همکاری فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان دارد.

وی از امام جمعه شهرستان و مؤسس مدرسه و دیگر اعضای هیئت امناء بابت پیگیری یک قطعه زمین برای ساخت حوزه خواهران، قدردانی کرد و یادآور شد: الحمدلله با تلاش مسئولان و تهیه یک قطعه زمین برای ساخت مدرسه علمیه خواهران در شهرستان اشکذر، اکنون مراحل اولیه از جمله تهیه نقشه ساختمان انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، مساعدت فرماندار اشکذر را خواستار شد و گفت: امیدوارم هستیم تا با کمک مسئولین و خیرین، قسمتی از بودجه مورد نیاز برای آغاز ساخت این مدرسه علمیه تأمین اعتبار شود.

گفتنی است، مدرسه علمیه خواهران فاطمیه تنها مکان تحصیل علوم دینی در شهرستان اشکذر به شمار می‌رود و هنوز مدرسه علمیه برادران در این شهرستان تأسیس نشده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha