چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دومین نشست آیت الله سعیدی با مدیران رسانه های خبری

حوزه/ تولیت آستان کریمه اهل بیت (ع) گفت: فعالیت‌های حضرت عبدالعظیم(ع) از امانت‌داری گرفته تا تبلیغ معارف اهل بیت(ع) درسی برای امروز ما است که با وجود اینکه مقام عصمت نداشتند اما معصومانه عمل کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار غلامپور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم و جمعی دیگر از مسئولان استان که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه امروز روز رحلت حضرت عبد العظیم حسنی(ع) است گفت: ایشان با چهار واسطه به امام حسن مجتبی علیه السلام می رسند و ثوابی که برای زیارت ایشان بیان شده نشان دهنده عظمت این امام زاده است.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در اوج خفقان حکومت عباسی در ایران بوده‌اند، گفت: بعد از امام رضا علیه السلام ورق به سمت ظلم و محدود کردن اهل بیت(ع) و دوستداران آنها برگشته بود و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاطر نسبتی که با اهل بیت(ع) و ارتباطی که بامردم به انگیزه انتقال معارف اهل بیت(ع) داشتند زندگی بسیار پر خطری داشتند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: همه همت دشمنان برای مبارزه با اهل بیت(ع) به خاطر این بود که فرهنگ اهل بیت(ع) در میان مردم رایج نشود زیرا به فرموده امام رضا علیه السلام اگر مردم محاسن کلام اهل بیت(ع) را بشنوند بدون هیچ تردیدی از آنها تبعیت می کنند.

وی با بیان اینکه به خاطر فضای حاکم در آن زمان برخی رفتارهای اهل بیت تقیه ای بوده است، ادامه داد: امام صادق علیه السلام چند وصی از جمله منصور عباسی را برای خود تعیین کرده بودند و وقتی منصور دستور داد که وصی امام صادق علیه السلام را بکشند فهمید که خودش را وصی قرار داده‌اند.

آیت الله سعیدی افزود: با تمام این سختی‌ها و خطرات اهل‌بیت(ع) موظف بودند که معارف را به مردم برسانند و در این جبهه فرهنگی نقش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ارتباط با مردم و انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) به مردم بسیار مهم است و ایشان بسیار امانت دارانه این نقش را ایفا کردند.

وی با بیان اینکه در ارتباطات و فناوری اطلاعات امانت داری حرف اول را می زند، گفت: حضرت عبدالعظیم خدمت امام هادی علیه السلام رسید و اعتقادات خود را به امام عرضه کرد و امام همه اعتقادات او را تأیید کردند و او اعتقادات تأیید شده خود را به مردم منتقل کرد و نشر داد.

تولیت آستان مقدس فاطمی افزود: خداوند به برکت امانت داری و صداقت حضرت عبدالعظیم(ع) مقامی به ایشان داد که امام مردم را به ایشان مراجعت می دادند و سلام خود را از طریق اصحابی که خدمت امام می رسیدند برای ایشان می فرستادند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) در هر زمینه ای حرف برای گفتن دارند، تأکید کرد: فعالیت‌های حضرت عبدالعظیم(ع) از امانت داری گرفته تا تبلیغ معارف اهل بیت(ع) درسی برای امروز ما است که با وجود اینکه مقام عصمت نداشتند اما معصومانه عمل کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha