جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1025286
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
الزامات جمعیت

حوزه/ به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه خواهران هاجر شهرستان خمین، نشست علمی با موضوع "الزامات فرهنگی افزایش جمعیت" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز معاونت پژوهش مدرسه علمیه خواهران هاجر شهرستان خمین، نشست علمی با موضوع "الزامات فرهنگی افزایش جمعیت" را با حضور خانم اعظم موذنی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار کرد.

خانم موذنی، اولین الزام افزایش جمعیت را بهبود وضعیت ازدواج و رفع موانع آن دانست و گفت: امروز رسانه ها سبک زندگی ما را تغییر می دهند. تبلیغ لذت گرایی در رسانه ها و فضای مجازی متاسفانه رواج یافته و زندگی خارج از چارچوب خانواده را ترویج می دهند. آن ها هدف زندگی را لذت بردن می دانند و تغییر سبک زندگی یعنی همین.

وی ادامه داد: باید آیات زیادی که در قرآن تشویق به ازدواج و فرزندآوری می کند را در جامعه ترویج دهیم. باورهای دینی زمانی مفید فایده است که به آنها عمل کنیم. در آیه ۳۰ سوره نور تشویق به ازدواج آسان می کند و می فرماید زنان و مردان بی همسر را همسر دهید و غلامان و کنیزان فقیر را خدا روزی می دهد. خداوند در آیه ۲۱ سوره روم همسران را سبب آرامش معرفی می کند و نشانه های او این است که از جنس خودتان برای شما همسرانی آفرید... لتسکنو الیها...

موذنی اظهار کرد: مهم ترین مانع ازدواج موانع فرهنگی است، مثلاً فرهنگ تجمل گرایی و تجمل پرستی در امر ازدواج و مهریه زیاد.

وی در پایان گفت: مشکل فرزندآوری آنقدر حاد است که طی دو سال آینده نمی توان امیدوار به رفع موانع فرهنگی بود، چون تغییرات فرهنگی زمان بر است. آموزش خانواده یکی از الزامات فرهنگی فرزندآوری است حتی آموزش والدین قبل از ازدواج.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha