سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست

حوزه/ نشست "نقد و بررسی کتاب فرا عصری بودن قرآن" به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسمی دولابی در غرفه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست "نقد و بررسی کتاب فرا عصری بودن قرآن" به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسمی دولابی، نویسنده کتاب و با حضور کارشناس برنامه حجت الاسلام والمسلمین سیدنژا و دبیر جشنواره پاسخ برتر در غرفه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسمی دولابی نویسنده کتاب، در خصوص عدم تاریخ مندی قرآن و فرا عصری بودن آن مطالبی بیان کرد و در خصوص شبهه " عدم کاربرد قرآن در عصر حاضر و تاریخ گذشته بودن آن" عنوان نمود: بیان این مطلب مانند این است که بگوییم شاهنامه فردوسی نیز متعلق به عصر خود بوده و برای گذشتگان است، درحالیکه هم اکنون استفاده از مطالب، اشعار و تمثیلات این کتاب در بین عموم جامعه جاری و ساری می باشد، آیا می توانیم بگوییم ابوالقاسم فردوسی این کتاب را فقط برای مردم عصر خود طبع نموده است؟
وی در ادامه با اشاره به آیات متعددی از قرآن که خطاب به آیندگان است گفت: خداوند در قرآن می فرماید: "و به پدر و مادر نیکی کنید و چنانچه یکی از آن دو یا هر دوی آنها سالخورده شوند، کمترین سخن جسارت آمیزی به آنها نگو" در اینجا خطاب خداوند به کیست؟ پدر و مادر پیامبر در زمان نزول این آیه از دنیا رفته اند و مشخص است که این آیه خطاب به عموم مؤمنین در تمامی عصرهاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha