پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست شورای عالی حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: رشد علمی و اخلاقی طلاب، از جمله اهداف مهم مدیریت حوزه علمیه بوده که نیاز است مدیران مدارس علمیه بصورت میدانی وارد میدان شده و به صورت جهادی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، امروز در جلسه شورای مشورتی حوزه‌ علمیه استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت امر تبلیغ، اظهار داشت: تبلیغ و دعوت به سوی ارزش‌های اسلامی و الهی در فرهنگ قرآن و سیر پیامبران و ائمه معصومین(ع) یک وظیفه همگانی و همیشگی برای مسلمانان بوده و دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی در ادامه با بیان اینکه بهترین دعوت، دعوت به سوی خداوند است، تصریح کرد: نظر به آیه «وَ مَنْ أَحْسنُ قَوْلاً مِّمَّن دَعَا إِلی اللَّهِ» بهترین دعوت، دعوت به سوی خداوند است که طلاب و روحانیون در این مسیر قدم برمی‌دارند و لذا لازم است که قدر مجاهدت‌های خود را بدانند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی بیان کرد: مجموعه مدارس علمیه استان با حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان مسیر رو به رشد خود را طی می‌کند و همت جدی مدیریت حوزه نیز بر رفع نواقص موجود است.

حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی تاکید کرد: رشد علمی و اخلاقی طلاب، از جمله اهداف مهم مدیریت حوزه علمیه بوده که نیاز است مدیران مدارس علمیه بصورت میدانی وارد میدان شده و به صورت جهادی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه سفرهای شهرستانی و حضور میدانی یکی از برنامه‌های مدیریت استان در سال جدید است، گفت: در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱، هشت سفر به مدارس علمیه شهرستان‌های، ماکو، خوی، سلماس، ارومیه، میاندوآب، نقده، باروق و شاهین دژ در همین راستا انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در تشریح برنامه‌های شهرستانی خود گفت: دیدار با ائمه جمعه، دیدار با خانواده اساتید، بازدید از قسمت‌های مختلف مدرسه علمیه، نشست صمیمی با طلاب و حضور در شورای آموزش مدرسه از جمله برنامه‌های سفرهای شهرستانی است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان نیز ضمن ابراز رضایتمندی از عملکرد حوزه‌های علمیه استان، اظهار داشت: تلاش‌ها و فعالیت‌های خوبی برای اعتلای حوزه‌های علمیه صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: ضربه‌های علمی وارده به حوزه‌های علمیه در زمان شیوع کرونا لازم است که جبران شود و طلاب از حیث علمی تقویت شوند.

 در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قریشی به عنوان رئیس شورا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی به عنوان دبیر و حجج اسلام سید ابراهیم طباطبایی، حجت قاسم‌خانی، حمید حسن زاده، ستار صادقی و مهدی عباسعلی‌پور به عنوان اعضای شورای مشورتی حوزه علمیه آذربایجان غربی معرفی شدند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha