پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
منصوریه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی، معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور به همراه نماینده ولی فقیه در فارس و مدیر حوزه علمیه فارس از مدرسه علمیه منصوریه شیراز بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، عصر امروز در دیدار معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز بزرگداشت ملاصدرا، اظهار کرد: هفته آینده سالروز بزرگداشت ملاصدرا است، از این رو گذشته درخشان مرحوم ملاصدرا نیاز به معرفی بیشتری به جهانیان دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه گذشته می تواند چراغ راه آینده باشد، اضافه کرد: پرچم همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» امسال در مدرسه علمیه منصوریه است، بحث پژوهش نیاز به حمایت بیشتری دارد، در برگزاری همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر تلاش کرده ایم تا از امکانات خود استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه منصوریه هم اظهار کرد: روز گذشته برگزاری اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه استان و اختتامیه جشنواره علامه حلی را داشته ایم؛ امروز هم اجلاسیه منطقه ای مدیران ۸ حوزه را برگزار می کنیم.

وی اضافه کرد: استان های هرمزگان، بوشهر، کرمان، خوزستان، یزد، کهگیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان در اجلاسیه منطقه ای مدیران حوزه های علمیه به میزبانی فارس با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور شرکت کرده اند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز نیز با اشاره به اینکه مدرسه منصوریه یکی از افتخارات استان فارس است، اظهار کرد: مدرسه علمیه منصوریه حدود شش قرن سابقه خدمت در ارائه خدمت داشته است.

وی در ادامه با تصریح اینکه علمای بزرگی در مدرسه علمیه منصوریه درس خوانده اند، اظهار کرد: مدرسه علمیه منصوریه در گذشته سه طبقه بوده است که در طول تاریخ دو طبقه و اکنون نیز یک طبقه شده است، در معاصرین گذشته آیات ملک حسینی، محی الدین حائری، حقیقت، شب زنده دار جهرمی و محمد مهدی دستغیب و مکارم در این حوزه مشغول تحصیل بوده اند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز به فعالیت های جهادی مدرسه پرداخت و عنوان کرد: در ایام کرونا طلاب مدرسه هزاران بسته معیشتی را میان نیازمندان توزیع کرده اند، همچنین در بخش تغسیل اموات کرونایی و همیار بیماران کرونایی و در بخش ضد عفونی معابر نیز فعال بوده اند.

حجت الاسلام حمیدرضا حدائق، دبیر علمی همایش «حوزه انقلابی و حوزه منتظر» نیز با اشاره به اینکه این همایش، سومین همایشی است که در استان فارس برگزار می شود، گفت: همایش نخست به صورت استانی همایش دوم به صورت منطقه ای و همایش سوم نیز به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارگروه علمی همایش «حوزه انقلابی و حوزه منتظر» تشکیل شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha