جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قمی

حجت الاسلام والمسلمین قمی بر اهمیت ترسیم و معرفی نظام الگویی زندگی پیامبر(صلی‌الله علیه و آله و سلم) تأکید کرد و گفت: ناظر به تجربیات علمای گذشته، با توجه به ظرفیت‌های عرصه بین الملل می توان در حوزه تبلیغ اسلام موفق عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امروز در اولین کنفرانس بین المللی «تبلیغ جهانی دین، چالش‌ها، فرصت ها و تجارب در عرصه بین الملل»، در مشهد، پشتیبانی از مبلغان را وظیفه و رسالتی مهم توصیف کرد و گفت: زندگی از مهم ترین مواردی است که باید در مقام تبلیغ حق، به آن بیش از پیش توجه کنیم؛ دین مبین اسلام از منظرهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و... برای همه وجوه زندگی آدمی برنامه دارد.

وی تصریح کرد: حیات انسان، دنیا، باطن، روح، آینده و امتدادات چندگانه‌ای دارد که باید محل توجه، تأمل و دقت نظر واقع شود؛ از منظر بازخوانی اسوه‌ها، باید نظام الگویی زندگی پیامبر(صلی‌الله علیه و آله و سلم) را ترسیم و عرضه کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه ترسیم زندگی پیامبر(صلی‌الله علیه و آله و سلم) باید به صورت مجموعه‌های فراگیر مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: فرزند، همسایه، فقیر و حتی مخالفان حضرت، هر یک بهره هایی از وجود نازنین حضرت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی خاطرنشان کرد: ناظر به تجربیات علمای گذشته، با توجه به ظرفیت‌های عرصه بین الملل می توان در حوزه تبلیغ اسلام، موفق عمل کرد؛ صنایع فرهنگی می تواند پیشقراول کار فرهنگی در عرصه بین الملل باشد.

وی با بیان اینکه زندگی زیبای رسول الله(صلی‌الله علیه و آله و سلم) که همه چیز آن سر جای خود بود، پاسخگوی عطش زیستی در گوشه گوشه دنیاست، اظهار کرد: در برخی مواقع، زندگی با برخی از معیارهای دنیا همخوانی ندارد و موفقیت واقعی و زندگی زیبا به دور از سنجه‌های دنیا تعریف می‌شود. در این میان باید به بحران‌های عاطفی، معنوی و اخلاقی توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ترسیم زندگی خواستنی و معرفی جلوه های کوچک آن از منظر تاریخی را در عرصه تبلیغی مهم دانست و یادآور شد: درباره زندگی و ابعاد مختلف رشد زندگی انسان که در بردارنده حوزه های مختلفی است، باید سرفصل هایی را مبتنی بر برش‌های نو در نظر بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در دوره افول کتابخوانی، کتاب های با موضوعات زندگی و سیر و سلوک، خواهان فراوانی دارند، اظهار داشت: سیره نگاری و تاریخ نگاری انسان های موفق و علمای اسلام در گستره تاریخ می تواند اثرات فراوانی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha