سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه روحانیت این درخواست را از دولت دارد تا اسامی واردکنندگان اقلام با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را اعلام کند، گفت: عده ای با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اقلامی را وارد کشور کردند که نیاز مملکت نبود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه از آغاز حرکت امام راحل، روحانیت اصیل و بصیر همواره پشتیبان امام عظیم الشان بوده است و در امتداد انقلاب نیز پشتیبانی و همراهی خود را با مقام معظم رهبری داشته است، اظهار کرد: روحانیت در دوران حضرات آیات شهید ربانی شیرازی ، شهید دستغیب، حائری شیرازی، ایمانی خود را مکلف دانسته که همراه نماینده ولی فقیه که نماد ولایت در استان است باشد.

وی در ادامه با تصریح اینکه جامعه روحانیت شیراز یکی از قدیمی ترین مجموعه های روحانیت در کشور است، اضافه کرد: جامعه روحانیت شیراز جزء گروه های روحانی پیشتاز قدیمی در جامعه است، همیشه روحانیت شیراز پشتیبان مرجعیت دینی بوده و خواهد بود، همچنین خود را موظف می داند که با نماینده ولی فقیه در استان همکاری و هماهنگی داشته باشد این جزو تکالیف روحانیت اصیل است، تکلیف خود می دانیم که نماینده ولی فقیه در فارس را در امور مختلف یاری و همراهی کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) عنوان کرد: عزت اسلام امروز ولایت فقیه است، اگر اسلام در جهان قدرتی پیدا کرده در اثر هدایت پیامبرگونه امام راحل و مقام معظم رهبری است، دشواری هایی وجود دارد اما اسلام اوج گرفته و به کوری چشم دشمنان روز به روز موفق تر خواهد بود.

به گفته دبیر جامعه روحانیت شیراز، یکی از معضلات کشور موضوع اقتصادی است، صنعت مونتاژ اقتصاد را وابسته و بیمار می کند، مشکلات اقتصاد کشور روز به روز در اثر بی تدبیری های دولت های گذشته بیمار شده است، نتیجه ارز ۴ هزا رو ۲۰۰ تومانی فساد و مشکلات امروز است.

وی با اشاره به اینکه روحانیت این درخواست را از دولت دارد تا اسامی واردکنندگان اقلام با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را اعلام کند، گفت: عده ای با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اقلامی را وارد کشور کردند که نیاز مملکت نبود، بنابراین نیازمند جراحی اقتصادی بودیم؛ رئیس جمهور برای جراحی اقتصادی آبروی خود را گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: عده ای دست در دست هم داده اند برای شکستن نظام اسلامی، این افراد دنبال ضربه زدن به اصل نظام هستند؛ باید از تجارب گذشته استفاده کرد؛ مسئولان مراقب مردم و قشر ضعیف باشند نظارت ها را قوی کنند؛ روحانیت و طلاب جهادی آمادگی دارند تا به عنوان ناظر وارد شده و گرانفروشی ها را اعلام کنند.

وی عنوان کرد: جامعه روحانیت شیراز باید با سازمان تبلیغات اسلامی ارتباطات تنگاتنگی داشته باشد،؛ انتظار است سازمان تبلیغات و جامعه روحانیت متقابلا پشتیبان یکدیگر در برگزاری برنامه ها باشد.

دبیر جامعه روحانیت به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با قرآن اشاره کرد و بیان داشت: انتظار از جامعه روحانیت و ائمه جماعات است که روخوانی قرآن در مساجد برگزار شود.

وی همچنین ادامه داد: مسئولان اقتصادی را باید به جلسات جامعه روحانیت دعوت کرد تا در ارتباط با مسائل مربوطه بحث و تبادل نظر شود.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم احکام شرعی را نمی دانن؛ امر به معروف و نهی از منکر باید همراه با آگاه سازی مردم به مسائل شرعی و همچنین هماهنگ با برنامه های نظام باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha