شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی در دامغان

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نکوداشت علما جوابی دندان شکن در برابر سمپاشی‌های دشمنان در جهت تخریب چهره روحانیت است، گفت: نخستین شخصی که مرا با نام امام راحل آشنا کرد آقای شاهچراغی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، آیت الله سید احمد خاتمی، در همایش نکوداشت آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان، در شهرستان دامغان، با اشاره به اینکه تقدیر از شخصیت‌های برجسته تا زمانی که زنده هستند، رسم بسیار خوبی است که نباید به تشریفات محدود شود زیرا هدف آن است که یک راه دنبال شود، داشت: رسول اکرم (ص) فرمودند اگر کسی عالمی را تکریم کند، من را تکریم کرده است و هر کس مرا تکریم کند، خداوند را تکریم کرده و لذا پاداش چنین فردی بهشت برین است که این نشان دهنده اهمیت جایگاه علما محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در دیگر روایت آمده که اگر کسی عالمی را تجلیل کند در واقع خدای او را تقدیر کرده است، تصریح کرد: از این منظر اعتقاد داریم که نشست‌های این چنینی که به تکریم علما پرداخته می‌شود، هدفمند هستند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه سیاسی، تخریب روحانیت سابقه بیش از صد ساله دارد، افزود: دشمنان به هر بهانه‌ای درست یا نادرست، به اهانت و تخریب روحانیت می‌پردازند که البته در این عرصه ضد انقلاب و رسانه‌های آن سوی آب و فضای مجازی فاسد، نقش بسزایی دارند لذا این نوع مجالس تقدیر از علما با تأثیرگذاری که دارند، پاسخی به آن سمپاشی ها محسوب می‌شود از سوی دیگر باید این موضوع را نیز تاکید کرد که معنای این حضور آن است که عالمان دین، همچنان محبوب‌القلوب هستند.

آیت الله خاتمی همچنین با بیان اینکه حضور مردم در مراسم تقدیر از علما این است که عاملان وارسته و علمایی که پیامبر (ص) از آنها تجلیل می‌کند، در قلوب همه جای دارند، خاطرنشان کرد: تکریم علما با هدف طرح راه و مسیر است و یک پاسخ به ضد انقلابی محسوب می‌شود که قدرشناسی از روحانیان را ندارند و در پی تخریب روحانیت اصیل و خدمت‌گزار هستند.

وی همچنین به تقدیر از شخصیت آیت الله شاهچراغی پرداخت و افزود: نخستین شخصی که مرا با نام امام آشنا کرد آقای شاهچراغی بود و لیکن اعتقاد داریم که خورشید فروزان خط امام راحل (ره) و حمایت از خط ولایت است.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز زمام امور مرتبط با نمایندگی ولی فقیه در استان سمنان با حجت‌الاسلام مطیعی است که جایگزین آیت الله شاهچراغی شدند که نخستین نماز جمعه استان سمنان را در ابتدای انقلاب اقامه کرد و لذا چهره‌ای ارزشمند در تاریخ این استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تجلیل از بزرگان یک ارزش اسلامی است و بهتر است تا شخصیت‌ها زنده هستند از آنان تجلیل شود، تصریح کرد: آیت الله شاهچراغی یک انقلابی کامل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که ویژگی شاخصی است از طرف دیگر عهده داری ۴۰ سال نمایندگی امام راحل و مقام معظم رهبری در استان سمنان و استقامت در دین داری، زهد و تقوی و عدم رانت سیاسی از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی وی است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه کمبود علما در کشور یک فاجعه است، افزود: در سال‌های دور در خیابان‌های یک شهر از کشور بالاترین مجتهد را داشت اما امروز ما با کمبود عالم در کشور مواجه هستیم و لیکن این موضوع باید مورد توجه حوزه علمیه قرار گیرد؛ لذا تجلیل از بزرگان ارزشی اسلامی محسوب می‌شود و بهتر است تا شخصیت‌ها زنده هستند، از آنها تجلیل شود.

وی با بیان اینکه ما اصالتاً طلبه هستیم و نباید شئون طلبگی را فراموش کنیم، گفت: بی‌حرمتی به روحانیت عقبه ۱۰۰ ساله دارد و در این بی‌احترامی، رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی نقش ایفا می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران به طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره و تصریح کرد: مسئولان کشور باید دلایل اصلی گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها را به‌صورت کامل برای مردم تشریح کنند و با مردم حرف بزنند و رنج مردم را رنج خودشان بدانند.

وی با بیان اینکه دولت آقای رئیسی دولتی مردمی است، تأکید کرد: رئیس‌جمهور اعلام کرد که آبروی خودش را به میدان آورده است و با توجه به مردمی بودن دولت، از مسئولان این انتظار وجود دارد که تمام ابعاد و راه‌های برون‌رفت از وضع موجود را برای مردم شرح دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha