جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: مرکز ذکر قرآن است و اگر قرآن را که ذکر الهی است درک نکنیم، سایر بخش‌های دین را نیز در نمی‌یابیم و «إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاق» را نیز نمی‌بینیم و لذا ضروری است که زیرساخت‌های فکری و اعتقادی خود را در این راستا اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز در گردهمایی تبیین سیاست‌های طرح خانواده، جوانی و جمعیت که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند معیشت انسان را تضمین کرده و انسان را به ازدواج فرمان داده و فرموده اگر فقیر باشید، خداوند از فضل خودش شما را بی‌نیاز خواهد کرد و لذا ما نیز لازم است که پیرو کلام خداوند باشیم و گمان نکنیم رزق ما به دست غیر از خدا تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند وقتی انسان را خلق کرد فرمود «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِین» یعنی به خودش تبریک گفت که انسان را خلق کرده، بنابراین ما نیز همین نگاه را بایستی داشته باشیم و به دنبال منقطع کردن نسل نباشیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی فرمودند: "خدا مخلوقات زیادی آفریده که برای خلق هیچ ‌یک خود را تحسین نکرده اما برای آفرینش انسان فرموده «أَحْسَنُ الْخَالِقِین»، یعنی انسان احسن‌المخلوقین است و ما نباید با «أَحْسَنُ الْخَالِقِین» نامهربان برخورد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند برای آمدن انسان «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَم» را به کار برد، پس ما نیز باید بدانیم همه انسان‌هایی که خلق می‌شوند صاحب کرامت هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ممکن است در جمع‌آوری مال کارهایی انجام دهیم، اما تأمین رزق نیست و با مال فرق می‌کند، خیلی‌ها مالشان وبال گردنشان می‌شود و این مقوله با موضوع رزق متفاوت است، بنابراین لازم است بدانیم که تأمین رزق فقط در دست خداوند است و نباید گمان کنیم که رزق هر کسی به دست دیگری است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز به خاطر آن است که ما از ذکر فاصله گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: مرکز ذکر قرآن است و اگر قرآن را که ذکر الهی است درک نکنیم، سایر بخش‌های دین را نیز در نمی‌یابیم و «إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاق» را نیز نمی‌بینیم و لذا ضروری است که زیرساخت‌های فکری و اعتقادی خود را در این راستا اصلاح کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به پیگیری‌ها و حمایت‌های خانم دکتر محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز از طرح جوانی جمعیت اظهار کرد: خانم محمدبیگی نه شعاری، بلکه به صورت واقعی و شناخت کامل، به نحو احسن پای کار طرح جوانی جمعیت هستند و از این طرح به خوبی حمایت می‌کنند که بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی می‌تواند با جدیت از طرح جوانی جمعیت حمایت کند، مطرح کرد: امیدواریم با حضور دولت و استاندار که دغدغه این مساله را دارند، در میدان عمل شاهد تحولات جدی در این عرصه باشیم.

بسیاری از مشکلات امروز نتیجه فاصله گرفتن از ذکر پروردگار است

بسیاری از مشکلات امروز نتیجه فاصله گرفتن از ذکر پروردگار است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha