جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید احمد علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد با بیان اینکه دشمن به‌ دنبال نفوذ راهبردی در نظام و جامعه است، گفت: تلاش دشمن برای ایجاد آشوب ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در خطبه دوم نمازجمعه ۳۰ اردیبهشت ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام) اظهار داشت: برنامه «سلام فرمانده» از برنامه‌هایی است که نظر خاص بقیةالله و اهل بیت(ع) را به ما متوجه می‌کند، خودجوشی این برنامه بیان‌گر این واقعیت است که سپاه بقیةالله از همین نسل تشکیل می‌شود و همین‌ها سربازان آینده هستند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: از عموم ملت که با این بصیرت و مقاومتی که در جریان تحول اقتصادی دولت از خودتان نشان دادید، متشکرم، دو گروه خودشان را برای این موقعیت آماده کرده بودند: ۱- دلالان و سودجویان؛ که از گرانی دفعی اجناس بهره‌برداری کنند و به آلاف و الوف و میلیاردها سود برسند، ۲- دشمنان خارجی؛ آماده شده بودند از هیجان عمومی، آشوب به وجود بیاورند که این توطئه نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه دولتمردان آمریکا و اعضای کنگره اعلام کردند آمریکا در مقابل تحریم اقتصادی ایران شکست خورد، افزود: امام فرمودند «توطئه آمریکا این است که نگذارد در داخل ما راهی که رفتیم را ادامه بدهیم» و دشمن و استکبار جهانی سه کار می‌خواهد انجام بدهد: ۱- سرکوب‌گری؛ نه قدرت و توانش را دارد و نه به منفعتش است، ۲- جاسوس‌تراشی؛ تا الان فعالیت‌هایی که در عرصه‌های نفوذ و جاسوسی انجام دادند، شکست خوردند، ۳- نفوذ راهبردی؛ یعنی از شرایط زندگی ما بهره‌برداری کنند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اهداف نفوذ راهبردی دشمن خاطرنشان کرد: دشمن هدف دارد تا اسلام ناب را از ما بگیرند، ساختار نظام را وارونه کنند؛ بشود یک نظام لیبرال آمریکایی و انگلیسی و نظام را ناکارآمد نشان دهند، نفوذ راهبردی این است که در خودمان مشکل به وجود بیاورند.

وی با بیان اینکه مسئله بی‌حجابی یک مسئله سیاسی یا مسئله عادی اجتماعی نیست، بلکه نفود راهبردی دشمن است، گفت: نهی از منکر مثل دو رکعت نماز صبح بر همه واجب است؛ نباید نسبت به این نفوذ راهبردی بی‌تفاوت باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha