جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صدرایی عارف

حوزه/ صدرایی عارف با بیان اینکه نظام مسائل فقهی حوزه نیاز امروز حوزویان در عرصه رسانه است، به تبیین اصول کنشگری فعالان دینی در فضای مجازی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کارگاه «مسئله شناسی ارتباط دین و رسانه» از سوی اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ویژه شرکت‌کنندگان دوره سواد رسانه برگزار شد.

در این کارگاه، آقای حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه به تبیین ارتباط دین و رسانه پرداخت و نظام مسائل فقهی در عرصه رسانه را نیاز امروز حوزویان در عرصه رسانه برشمرد.

سردبیر خبرگزاری حوزه تصریح کرد: در راستای حضور حوزویان، تشکیل لجنه‌های علمی رسانه‌ای و پرداختن به بررسی مسائل حضور بانوان در این عرصه ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه، ذات دینی دارد و بین رسالت تبلیغ و امر رسانه ارتباط شفاف و مستقیمی وجود دارد گفت:‌امروز بانفوذترین و موثرترین ابزار برای ابلاغ پیام‌های دینی در جامعه، رسانه است.

صدرایی عارف در ادامه به تبیین شرایط فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و بیان راهکارها برای موفقیت در این عرصه پرداخت و اظهار داشت:مصونیت شخصی، شناخت زمینِ بازی، دانش مرتبط و مهارت کنشگری در فضای مجازی از بایسته‌های فعالیت در این عرصه است که بدون هر کدام از موارد ذکر شده، فعالیت ما در فضای مجازی با آسیب‌های جدی همراه خواهد شد.

وی رفتار حرفه‌ای، اخلاق‌مدار و قاعده‌مند در فضای مجازی را برای طلاب فعال در این عرصه ضروری دانست و گفت: حضور مؤثر، برنامه‌ریزی شده و هدفمند در عرصه‌های تبلیغ و گسترش معارف دینی و تنظیم امور زندگی بر اساس توازن و تناسب در امور ضروری است.

سردبیر خبرگزاری حوزه در پایان بر لزوم رعایت نکات امنیتی و حریم خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha