پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهید حجت الاسلام والمسلمین سید نورالدین رحیمی

حوزه/ شهید حجت الاسلام والمسلمین سید نورالدین رحیمی اول اسفندماه سال ۶۴ هنگامی که به همراه ۴۳ تن از یاران امام(ره) با یک هواپیمای غیر نظامی عازم جبهه های جنوب بود، در نزدیکی شهر اهواز با حمله هواپیمای رژیم بعثی عراق آسمانی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین شهید سیدنورالدین رحیمی(ره)، فرزند حجت الاسلام حاج سید علی اکبر رحیمی، سال ۱۳۱۴ در خرم آباد متولد شد.

شهید رحیمی از انقلابیون و روحانیون به نام خرم آباد بود و در سال ۴۳ و ۴۴ توسط عوامل رژیم سفاک پهلوی روانه زندان شد. در سال ۵۷ نیز در جریان مبارزات حق طلبانه امت، توسط ساواک به زندان کمیته به اصطلاح "ضد خرابکاری" تهران منتقل شد.

سیدنورالدین تحصیلات مقدماتی خود را در شهر قم آغاز کرد و سپس در مقاطع بالاتر نزد علمای بزرگی همچون آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره)، مرحوم داماد و مرحوم صدر به تحصیل مشغول شد.

کمالات این روحانی شهید باعث شد که در زمان غیبت مرحوم آیت الله کمالوند امور حوزه علمیه را تصدی و پس از وفات ایشان به سرپرستی حوزه علمیه کمالیه و امامت جمعه خرم آباد برگزیده شد.

شهید روحانی لرستانی که وکیل مردم بود

او بعد از شهادت برادرش حجت الاسلام والمسلمین سید فخرالدین رحیمی در حادثه ۷ تیر، بنا به درخواست مردم به عنوان نماینده مردم خرم آباد به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد.

شهید رحیمی در اول اسفندماه سال ۶۴ هنگامی که به همراه ۴۳ تن از یاران امام(ره) با یک هواپیمای غیر نظامی عازم جبهه های جنوب بود، در نزدیکی شهر اهواز با حمله هواپیمای رژیم بعثی عراق آسمانی شد.

محل مزار شهید والامقام: شهرستان خرم آباد، ابتدای قبرستان حضرت خضر(ع).

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha