شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز جمعه بحرین

حوزه/ صد ها نفر از نمازگزاران به همراه ده ها نفر از علمای بحرین، بعد از گذشت ۶ سال، در نماز جمعه در مسجد امام صادق (علیه السلام) شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، صد ها نفر از نمازگزاران به همراه ده ها نفر از علمای بحرین، بعد از گذشت ۶ سال، در نماز جمعه شهرک الدراز به امامت شیخ علی الصددی در مسجد امام صادق (علیه السلام) شرکت کردند.

شایان ذکر است که اهالی شهرک الدراز از ۲۲ ژوئن ۲۰۱۶ میلادی و در پی اصرار رژیم آل خلیفه در ممانعت از برگزاری بزرگترین نماز جمعه و مبارزه با شعائر دینی، نماز را به صورت فرادا برگزار می کردند.

حجت الاسلام سید مجید المشعل رئیس شورای اسلامی علمایی بحرین طی این مدّت بار ها با امامت نماز جماعت در مسجد امام صادق (ع)، با این ممانعت مقابله کرد، امّا رژیم آل خلیفه از وی تعهد خطی گرفت که دیگر امامت نماز جماعت و ایراد خطبه دینی را برعهده نگیرد.

وی این اقدام رژیم آل خلیفه را در چارچوب شیوه طایفه گرانه آل خلیفه دانست.

از زمان لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در ژوئن ۲۰۱۶ میلادی، مقامات آل خلیفه، برگزاری نماز جمعه در مسجد امام صادق (ع) را ممنوع کرده و طی ماه های طولانی شهرک الدراز محل تولد آیت الله قاسم را تحت محاصره شدید قرار داد و تحصن مردم پیرامون منزل آیت الله قاسم را در هم شکست و این اقدام منجر به شهادت ۵ بحرینی شد.

علی رغم اینکه آیت الله قاسم از جولای ۲۰۱۸ برای دوره درمان، کشور را ترک کرده و هنوز برنگشته است، امّا مقامات رژیم آل خلیفه به جلوگیری از برگزاری نماز جمعه ادامه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha