چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی درباره اظهارات و عملکرد حساسیت برانگیز برخی از صاحبان تریبون، گفت: هرچه همکاری بیشتر باشد به برطرف شدن موانع رشد و شتاب گرفتن پیشرفت‌های استان کمک خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی، نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان در دیدار امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان پس از شنیدن نکاتی راجع به دیدار جمعی از علمای اهل سنت با رئیس جمهور و درخواست‌های ارائه شده، خواستار پیگیری موارد مطرح شده توسط علمای اهل سنت شد و عنوان کرد: نکات مطرح شده از جمله اوقاف، مساجد و مدارس نیاز به پیگیری دارد مثلا در حوزه وقف می‌توان شیعه و اهل سنت جدا و یا در مدلی دیگر مدیریت‌، هیئت نظارت و شوراهای تلفیقی از شیعه و اهل سنت باشد و درآمدها مجزا و هزینه خود مساجد شود.

امام جمعه زاهدان افزود: مسائل باید با اولویت استان پیگیری و در خصوص مدارس و مساجد، محورهای مدنظر مشخص و برای حل آن از خود جامعه اهل سنت نیز استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی درباره اظهارات و عملکرد حساسیت برانگیز برخی از صاحبان تریبون، بیان کرد: هرچه همکاری بیشتر باشد به برطرف شدن موانع رشد و شتاب گرفتن پیشرفت‌های استان کمک خواهد شد و در صورت وجود درگیری، به جای توسعه زیرساخت‌ها، تمرکز به سوی مسائل امنیتی خواهد رفت که چنین مواردی به ضرر استان است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: گاهی ائمه جمعه در خطبه‌های نماز با تندی صحبت می‌کنند ، اما سؤال این جاست که این کار چه تاثیری بر مسئول مربوطه خواهد داشت؟

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان ادامه داد: احتمال پذیرش مسائل در فضای نصیحت بسیار بیشتر است و در هنگام دعوا، فرد مسئول یا بی توجهی کرده یا به مواجهه غیرمنطقی می‌پردازد، بنابراین به جای بحث در جلسات عمومی باید در جلسات خصوصی فرد را خواسته و با او گفت‌وگو کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: متاسفانه گاهی به جای پیگیری مشکلات مردم، به دنبال خالی کردن عقده‌های دل هستیم و باید بدانیم که این صحبت‌ها مشکلی از مردم حل نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha