شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بحرین

حوزه/ جنبش حامیان جوانان انقلابی ۱۴ فوریه حکم اعدام ظالمانه دادگاه عالی نظام سعودی در حق دو شهروند بحرینی را محکوم و از جامعه بین المللی و آزادگان جهان خواست تا برای جلوگیری از اجرای این حکم ظالمانه اقدامات فوری انجام دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، جنبش یاران جوانان انقلابی ۱۴فوریه در بیانیه ای جامعه بین المللی و آزادگان جهان را به اقدام فوری برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام دو جوان بحرینی فراخواند. "صادق ثامر و جعفر سلطان" بعد از تایید حکم توسط دادگاه عالی سعودی به اعدام محکوم شدند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

قال الله سبحانه وتعالی: (الَّذِینَ یُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ وَلَا یُصْلِحُونَ . قَالُوا إِنَّمَا أَنْتَ مِنَ الْمُسَحَّرِینَ.مَا أَنْتَ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُنَا فَأْتِ بِآیَةٍ إِنْ کُنْتَ مِنَ الصَّادِقِینَ. قَالَ هَذِهِ نَاقَةٌ لَهَا شِرْبٌ وَلَکُمْ شِرْبُ یَوْمٍ مَعْلُومٍ. وَلَا تَمَسُّوهَا بِسُوءٍ فَیَأْخُذَکُمْ عَذَابُ یَوْمٍ عَظِیمٍ.فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِینَ. فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَةً وَمَا کَانَ أَکْثَرُهُمْ مُؤْمِنِینَ) سورة الشعراء/ الآیة ۱۵۲- ۱۵۸/صدق الله العلی العظیم

پس از تایید حکم اعدام صدیق ثامر و جعفر سلطان از سوی دادگاه عالی رژیم ظالم سعودی، جان شهروندان بحرینی در معرض خطر است. از این رو جنبش حامیان جوانان انقلابی ۱۴ فوریه از جامعه جهانی، مردم آزاده و شریف جهان و سران کشورهای عربی و اسلامی می خواهد که برای نجات جان این دو جوان فورا مداخله کنند.

روز جمعه ۲۰ می ۲۰۲۲ میلادی حکم اعدام در دیوان عالی عربستان تایید شد. این دو جوان بحرینی سال‌ها است که در زندان‌های عربستان به سر می‌برند، مخالفان بحرینی و جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه نسبت به عواقب اجرای این حکم ناعادلانه و ظالمانه هشدار می دهند.

دادگاه تجدید نظر عربستان در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ حکم اعدام را تایید و آن را به دادگاه عالی عربستان ارائه کرد و اخیرا این دادگاه حکم اعدام را تایید کرده است.

مقامات ریاض این دو جوان به نام‌های «صادق مجید ثامر و جعفر محمد سلطان» را که جوانان خوش‌نام و با اخلاقی هستند، در ماه می ۲۰۱۵ دستگیر کردند و به اتهام قاچاق مواد منفجره و اتهامات کذب به اعدام محکوم شدند.

جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه نسبت به عواقب اجرای این حکم ناعادلانه هشدار داده و تاکید می کند که این اعدام‌های پی در پی برادران ما در قطیف و الاحساء و فرزندانمان در بحرین در نهایت منجر به سقوط رژیم دیکتاتوری، خونین و فاشیستی سعودی، خواهد شد. همانطور که رژیم های قبل از آنها حکومت سفیانی اموی مروانی، رژیم عباسی و دیگر حاکمان ستمگر مانند حجاج بن یوسف الثقفی و .. رژیم های دیکتاتوری در تاریخ معاصر، مانند رژیم صدام، و بقیه رژیم های لیبی، تونس و یمن سقوط کردند.

حکم اعدام این دو جوان بحرینی جنایتی بزرگ از سوی دستگاه قضایی سیاسی سعودی تلقی می شود و در ادامه جنایات رژیم سعودی مفسد در منطقه و دستگاه قضایی سیاسی ناعادلانه آن ها است که علیه فرزندان بحرین اشغالی حکم ظالمانه صادر می کند.

در همین راستا، توده های مردم بحرین و مردم ما در قطیف و الاحساء تماشاچی نخواهند ماند و نظاره گر کمپین اعدام ها، سیاست های کشتار و نسل کشی هایی که با خونسردی علیه بهترین جوانان و فرزندانشان اعمال می شود، نخواهند ماند.

این جنبش خواستار آزادی فوری این دو جوان بحرینی توسط رژیم فاشیست تروریستی سعودی شده و مجددا از سازمان های بین المللی، مردم آزاده و شریف جهان می خواهد تا به وظیفه خود برای توقف سیاست های سرکوبگرانه و خونینی که امنیت و ثبات کشور ها، ملت ها و منطقه را بی ثبات می کند، عمل کنند و همه با صدای بلند تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای این جنایت انجام دهند.

جنبش حامیان جوانان انقلابی ۱۴ فوریه

بحرین اشغالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha